Skiftande kvalitet.

Skriv svar
ahagman
Prima virke
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 18 jan, 2006 16:23

Skiftande kvalitet.

Inlägg av ahagman »

Jag fick 2 pallar såbi i februari, säckarna var helvita. Vid förbränning luktade pelletsen enligt mig ganska illa och enligt min fru "stank" det hela tiden.

Nu i april fick jag de 2 pallarna som inte var med i första leveransen, på säckarna står det såbi och de luktar inget vid förbräning.

Askmängden verkar dessutom vara mycket mindre av de pellets som kom i andra sändningen.

Ska det vara sådan skillnad mellan olika leveranser?
Senast redigerad av ahagman den ons 03 maj, 2006 10:10, redigerad totalt 2 gång.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Tyvärr så verkar det vara rätt vanligt förekommande, såbi verkar vara dessutom vara en av dom "ledande" inom detta också om man ska gå efter vad som skrivs här.....

Micke
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Grimreaper
Lärjunge!
Inlägg: 277
Blev medlem: tis 28 feb, 2006 22:46
Ort: Skelleftehamn

Inlägg av Grimreaper »

Får du en dålig leverans ska du ringa och begära pengar tillbaka helt klart. Eller tom en ny leverans och att dom får hämta skiten dom levererat. Pelletstillverkare verkar kunna komma undan med ganska mkt vad jag förstått genom att läsa lite här på forumet.

sätt hårt mot hårt och kräv saker. Om alla började göra det så skulle dom behöva skärpa sig, alternativt gå under för att ingen vill köpa av dom.
ahagman
Prima virke
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 18 jan, 2006 16:23

OK/Q8

Inlägg av ahagman »

Nu är det så att jag köper via OK/Q8 och de verkar helt ha missat mina två första pallar i fakturan jag fick. Ska jag klaga hos såbi, OK/Q8 eller hoppas på att de glömt de två första pallarna?
Bassman
Stor entusiast!
Inlägg: 158
Blev medlem: lör 25 mar, 2006 16:18
Ort: Nordanstig
Kontakt:

Inlägg av Bassman »

Ja billigare än gratis kan det ju knappast bli, så då är det nog dumt att påminna dem om de pallarna... ;)

Skulle det dyka upp en faktura däremot, då är det nog läge att gnälla. "Jaså, ni tänker ta betalt för den skiten iaf?!?" :mrgreen:
Parca 100B -73
BioNordic Viking 9990
Hempulad hysteres-termostat. :)
KW 012
ThermOmatic CBJ
Bilder - se min www
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

jag skulle tro att det är svårt att gnälla på en produkt som är slut. Jag tror att leverantören skulle vara intresserad av att få reda på vad som hänt med produkten efter som den är dålig.. (om den nu är slut)

svårt o klaga på att glasen smakar skit efter att man har käkat upp den..

OKQ8 verkar dessutom inte ha så brottom att få iväg fakturorna.. jag fick min efter ca 3 månader :evil: .. Men har man tur så har man.. :D :wink:

Du borde klaga hos din leverantör.. är mjölken dålig går man tillbaka till Coop inte ringer man Arla o klagar.. :wink:
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Torgny Björk
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: tor 06 okt, 2005 12:40

SÅBI-pellets

Inlägg av Torgny Björk »

- har jag förstått rätt så gjorde SÅBI fel i packningen tidigare, de packade visst lite för varma pellets i påsarna, vilket påverkade kvaliteten.

Såbi fungerar bättre än Kronpellets hos mig, betydligt mindre sintring..
Torgny B Stockholm
Roslagsbrännare-panna Aquator från -64
Vämepump luft/luft
Skriv svar