Felaktigt/gammalt program

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
richthofen
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 02:35
Ort: Västra Götaland

Felaktigt/gammalt program

Inlägg av richthofen »

Installerade en Eurofire 06-04-01
Allt verkade okej efter installationen ända tills brännaren startade, då fick tempen totala tokspelet. Fladdrade upp och ner 6 grader flera ggr/s...men bara så länge fläkten gick. När brännaren stannade så visades rätt temp.
Flyttade runt PLC:n och kablar i tron att det skulle bli bättre,men nejdå.
Ringde till Baxi och pratade med en tekniker som direkt talade om att det var fläkten som vid vissa varvtal störde PLC:n. Enda botemedlet var att byta program till ett med filtertid... Vilket dom kom hem och gjorde gratis efter 2 dgr.
Eurofire-06, Diom DT Keramik-91, 200l beredare pådockad. 175m2+84m2
sunkman
Entusiast!
Inlägg: 104
Blev medlem: sön 11 dec, 2005 17:56
Ort: blekinge karlshamn

Inlägg av sunkman »

funkar det som det ska nu då
Vedex3300 brännare Px21a med universal styrning bor i 1 1/2 plansvilla 74m2 boyta 124m2 biyta
richthofen
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 02:35
Ort: Västra Götaland

Inlägg av richthofen »

Jodå, det hoppas jag i alla fall... Har ju inte haft igång det nån längre tid än, men tycker väl att det tar mer pellets än vad jag räknat med (nästan en säck om dan) med tanke på att huset värms med braskassett så det är ju nästan bara varmvatten på pannan. Kan iof bero på många start/stopp per dygn ??? ca 6-8 stycken. Men inga kjömmer med fladdrande temp i alla fall å vattnet är varmt o gott :wink: Återkommer med mer
Eurofire-06, Diom DT Keramik-91, 200l beredare pådockad. 175m2+84m2
Pocca
Prima virke
Inlägg: 48
Blev medlem: mån 25 apr, 2005 22:03
Ort: Stockholm

Inlägg av Pocca »

Vilka kom hem och bytte? Återförsäljaren eller Baxi?

Har också detta "problem"....
Om du möter en person utan ett leende, ge honom ditt!

Focus 114B topp, Eurofire 20Kwh.
Arita
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 14 sep, 2005 18:56
Ort: Åmotfors Värmland

Nytt program

Inlägg av Arita »

Jag ringde till baxi och dom skickade en prom med programmet. :D
pluggade in det, gick på 10 sec.
Skickade det sedan med brev tillbaka.
Baxi Eurofire i en Albin Diom Basic
richthofen
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 06 apr, 2006 02:35
Ort: Västra Götaland

Inlägg av richthofen »

Sorry att det dröjt med inlägg...Mycket med hus och barn. Det var Baxis egen tekniker Patrik som kom hem. Det är han som utvecklar programmet. Jag har turen att bo 2.5 mil från Falköping där Baxi ligger.
Allt funkar bra förutom att jag inte kunde ha plc:n monterad fram på pannan, utan fick sätta den vid sidan om. Han justerade även in brännaren så att allt såg bra ut. Byte av programmet är enkelt, Det sitter en liten lucka bredvid displayen på höger sidan. Bara att stänga av och pilla bort luckan, skjuta i epromet och slå på. Den uppdaterar programmet automatiskt, slå av och ta ur epromet och slå på igen, Klart!
Kolla bara så att tempmätaren visar rätt temp efter, min ändrade sig 5 grader neråt mot vad den visade innan.Gör nu åt knappt 1\2 säck per dag, Är det normalt??
Eurofire-06, Diom DT Keramik-91, 200l beredare pådockad. 175m2+84m2
Skriv svar