Glödhållningstid Bekväm20

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
henricnystrom
Gallringsobjekt

Glödhållningstid Bekväm20

Inlägg av henricnystrom »

:D
Man kan läsa i manualen att glödhållningstiden är inställningsbar mellan 20-120min. Jag bekriper inte texten. Är det intervall eller hur länge det skall glöda? Eftersom jag kör mot acc-tank så vill jag inte ha någon glödtid. Hur stänger jag då av den?

//Henric
Pellets känns ok.
Ale
Ungskog

Inlägg av Ale »

Jag antar att du tänker på ON/OFF styrning, att inte ha nån glödhållning alls. Då måste du uppdatera din programvara genom att installera den nya "firm"-waren. Finns att köpa på www.mrpellets.se t.ex. Ganska lätt att byta ut vad jag förstått, skall själv göra det om det faller inom garantiramarna.
Becker
Energiprofet!

Re: Glödhållningstid Bekväm20

Inlägg av Becker »

henricnystrom skrev::D
Man kan läsa i manualen att glödhållningstiden är inställningsbar mellan 20-120min. Jag bekriper inte texten. Är det intervall eller hur länge det skall glöda? Eftersom jag kör mot acc-tank så vill jag inte ha någon glödtid. Hur stänger jag då av den?

//Henric
Tiden du ställer in är hur lång tid brännaren ska vänta innan den pyttsar in lite pellets och blåser på med lite luft, för att hålla glöden vid liv. Med den nya programvaran så ställer man ner tiden tills det står off/av eller nått, jag har inte provat! :shock: :oops: :oops: :oops:
Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

För att kunna köra med on/off styrningen måste man köra med tankdiff om det ska funka..
När jag bytte till nya progvaran så gick det inte att köra on/off förän jag ändrade från tempdiff off o till 32 grader tempdiff som jag kör på sommaren..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar