Agrol

Skriv svar
PelletsNovis
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 24 aug, 2005 22:52
Ort: Sandviken

Agrol

Inlägg av PelletsNovis »

Tjena ! Är det någon som har erfarenhet av Agrol Pellets??
Har kört med Såbi,men funderar på att testa Agrol som säljs av Granngården här i Gästrikland..Någon som testat??
Tacksam för svar..
christer
Stor entusiast!
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 14 feb, 2004 19:38
Ort: skövde

Inlägg av christer »

Jag har testat 20säckar och i min brännare funkade
det mycket bra, dom var tom lite hårdare än norsk.
Om jag inte misstar mig sa försäljaren att dom var
ifrån SBE? är det svensk brikett energi och ompackat
i agrol påsar.

mvh christer
Gustav
Entusiast!
Inlägg: 124
Blev medlem: mån 18 okt, 2004 18:54
Ort: hallstavik

Inlägg av Gustav »

Ja de är SBE som tillverkar den. och för egen del tycker jag den håller en mycket hög kvalitet,vilket märks genom mindre förbrukning och mindre askmängd, om jag jämför med såbi och kronpellets.
Min första agrol leverans var stenhård medans andra leveransen var något mjukare så hårdheten kan nog variera oavsett vilken fabrik som pressat pelletsen :roll: Sen kan ju alltid priset diskuteras :?: Själv kan jag stå ut med lite mer askmängd om priset är de rätta...
men man får väl vad man betalar för brukar de ju heta :wink:
Hälsn.Gustav
Jan-fire i pelluxpanna
Hille
Prima virke
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 12:32
Ort: Ljungbyholm/Kalmar

Inlägg av Hille »

Jag kan bara hålla med Gustav mycket bra pellets.
Vet dock inte vilken av deras fabriker den kommerifrån,
Antagligen skiljer det på kvalitet mellan fabrikerna.
Biona 2000 Norah 418 från -53 ,3x30 rör från sfinx 750 liters acc solbox från eKontroll
PelletsNovis
Ungskog
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 24 aug, 2005 22:52
Ort: Sandviken

Agrol.

Inlägg av PelletsNovis »

Tack! Era erfarenheter verkar ju lovande,tycker det är lite mycke aska å finfraktion med Såbi..fast det är småsäck! Men jag är ju ny med det här med pellets,har kört sen dec.2005!! Kom gärna med mera tips om pelletsköp...funderar på att gå över till storsäck till sommaren,då jag kan bygga om lite! Har hört att bulk kan det vara problem med(mycke finfraktion).. Eller vad har ni för erfarenhet ,här i mellansverige??
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

helt klart mera fin fraktion med bulk pellets.. men det verkar inte göra något hos mig i allfall.. Sen beror det ju lite på hur man dämpar pelletsen.. en madrass gör ju susen...

har kört snart 4 ton pellets.. inte ett enda drift stop.. bara tuffar o går.. änn så länge.

Dock så verkar SBE´s säckar vara näst in till helt damm fria (bäst hit tills).. har testat med Såbi, SBE & Laxå. Bulk har jag endast kört med Laxå. SBE:s pellets verkar hårdare när jag har jämfört..


ajja.. nästa gång jag jagat pellets är nog i Desember/januari..
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Skriv svar