Nimapellets = mytomaner som inte levererar

Skriv svar
Eld
Entusiast!
Inlägg: 116
Blev medlem: fre 03 dec, 2004 00:54

Nimapellets = mytomaner som inte levererar

Inlägg av Eld »

- Den 23:e januari beställde jag fyra pallar småsäck från Nimapellets. Leverans utlovades inom två veckor.
- Den 25:e januari ringde de för att fråga om avlastings förhållandena hos mig och sa att de skulle leverera påföljande vecka, dvs senast den 3:e februari.
- Den 7:e februari ringde jag och frågade varför de inte levererat och då utlovades leverans den 9:e februari.
- Sen eftermiddag den 9:e februari ringde jag och frågade var de höll hus och då sa de att de skulle "försöka" leverera den 10:e februari.
- Den 14:e februari ringde jag och frågade om de tänkte leverera alls. Svaret var " JA" och de lovade ringa mig senare samma dag... ingen ringde.
- Den 17:e februari ringde jag och frågade återigen om de hade tänkt leverera alls. Svaret var nej!.....

Enligt min mening ett fullständigt makalöst inkompetent och nonchalant bemötande av mig som kund. Jag kommer naturligtvis aldrig att vända mig till dem igen. Både de, (och Mellanskog som uppenbarligen står bakom dem), borde verkligen skämmas.
CTC Easyflex -11 med Viking Bio -03 i Älvsjö
LUX
Späd planta
Inlägg: 7
Blev medlem: mån 10 okt, 2005 16:28
Ort: Skåne

Inlägg av LUX »

Har liknande erfarenheter av Göinge Bränsledepå i Knislinge, Skåne. Tråkigt men de kan flyga och fara åt .....
Biona 2000
Juggernaut
Lärjunge!
Inlägg: 319
Blev medlem: tis 15 nov, 2005 18:10
Ort: Holsljunga (Rödljuset mellan Knalleland och G-K:ås)
Kontakt:

Inlägg av Juggernaut »

Bra att veta, tack för varningen!
Focus PE-20, Iwabo S-1, hemmabyggt förråd i plåt.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Tänk om ALLA pelletsköpare kunde se ditt inlägg :roll:

Då kunde de stå där med sin pellets som de ändå tydligen inte vet när de kan leverera............
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

Det är väll priset som har gjort att det har blivit så här..

tex deras bulk kostar ju 1640 Tonet.. i stockholm är det vrål billigt. Vilket för att dom drunknar i ordrar. Jag misstänker att dom kommer höja priset nu vid månads skiftet. för att lätta på trycket....
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Allan
Lärjunge!
Inlägg: 348
Blev medlem: tis 22 nov, 2005 20:57
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Allan »

Skrev ett mail till Nimapellets för att få pris och leveransområde, men de svarade aldrig.
TMV kombipanna -74, shuntaut. CBJ
Pellx -01, proc. 7.xx
Elpatr. 6 kW
Rör 110 mm, 3 meter
Förråd modif. 200-litersfat
Säck Agrol
Ivar
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 13 feb, 2005 09:59
Ort: Nacka / Stockholm

Inlägg av Ivar »

Instämmer helt och fullt! Precis samma sak hände mig, se nedan. Dags att sätta upp dem på dödskallelistan!

http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... f1a594aef4
Panna Thermia Bionet, Brännare Thermia 15D (tidigare 12D), Acktank BoRö 500liter, Solfångare BoRö 10m2
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Min kusin köpte pellets för ett par veckor sedan från just denna leverantör och inga problem ..humm jag ska beställa snart jag med och visst kommer jag att beställa av dom ..vi får se hur det går :roll: :D
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Diesel
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 feb, 2006 21:01
Kontakt:

Inlägg av Diesel »

jag fick mina 4 pallar i onsdags.
fungerade bra.. kom till utlovad tid.pelletsen såg oxå bra ut.
har inte hunnit prova änu. :wink:
Panna Etna duo, Brännare Roslagsbrännaren
pitch
Stor entusiast!
Inlägg: 212
Blev medlem: sön 20 mar, 2005 09:47
Ort: N Fjollträsk (Märsta/Arlanda)
Kontakt:

Inlägg av pitch »

Jag kan bara instämma med rubriken.
Först blev jag lovad att 4 pall skulle levereras i lördags. Ingen pellets kom. När jag ringde upp och frågade var pelletsen var skyllde han på att "brödbilen" till Uppsala var fullastad. Vad han menade med brödbilen blev jag inte riktigt klok på men jag blev lovad att pelletsen skulle komma på måndag istället. Han ringde snart upp och meddelade att brödbilen inte gick på måndagar så på tisdag ska pelletsen komma...jag börjar känna igen mönstret...
Ni förstår förstås att det inte kom någon pellets i tisdags heller och nu var min pellets slut. Jag har försökt få tag på denne Nicklas som jag tidigare pratat med men han verkar inte bry sig om att svara eller återkomma trots att jag lämnat meddelande på hans mobilsvar.
Nu, onsdag förmiddag, ringde jag runt till några leverantörer i Stockholmsområdet och fick svaret att inom 10 dagar skulle jag få min pellets om jag beställde från dem...de var tydligen bara mellanhänder i affären och hade inget med leveransen att göra. Inte konstigt att priserna är så höga då det ska vara så många mellanhänder.
Den sista leverantören jag ringde var Svenska Gräs. De lovade leverans av 4 pallar Solett under dagen för 1850:-/pall. Inget norrlandspris men det finns tydligen de som kan leverera snabbt även inom Stor-Stockholm. Nu får jag bara hoppas att Solett är så bra som bl a André säger att den är. :)

/Pitch
Äntligen ägare till en Biomatic 20+ med hembyggt förråd (1/2 bulkförråd)
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Beställde Nima bulk idag ..imorgon får jag leverans besked ..
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

Per-Erik skrev:Det är väll priset som har gjort att det har blivit så här..

tex deras bulk kostar ju 1640 Tonet.. i stockholm är det vrål billigt. Vilket för att dom drunknar i ordrar. Jag misstänker att dom kommer höja priset nu vid månads skiftet. för att lätta på trycket....
Å nu kostar det 1790:- / ton (från 1:a mars) (en höjning med 150:-)

Statoil har också höjt priset med 100:- /Ton (från 1:a mars)

Fler som följer efter?
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Nima beklagade per telefon och sa att dom inte kan leverera just nu på grund av problem ..jag tar ursäkten och förstår dom ..beställde från Statoil istället 1891 /ton inkl moms ..inte någon kanon pris men dom kan leverera ..ringde även Laxo och dom kan inte leverera och där var dom inte kundvänliga :shock: (kort attityd mot kund) och forssjöbruk är på tok för dyrt (en bit över 2000kr /ton för bulk) :shock:
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Per-Erik
Energiprofet!
Inlägg: 407
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 13:55
Ort: Stockholm/Stuvsta

Inlägg av Per-Erik »

Då fick du ett bra pris.. själv fick jag 1966 / ton hos statoil.. Fast nu 1:a Mars är ju priset 2066:- /ton

Så statoil blir det inte nää. jag har mailat Forssjöbruk om pris uppgift..
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
Diesel
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 19 feb, 2006 21:01
Kontakt:

Inlägg av Diesel »

Nima pelletsen som jag fick, storsäck. uppfattar jag som innehåller väldigt mycket spån eller snarare (damm). stopp i brännaren efter 3dygn.

damm i hela pannan, alla rökkanaler och stosen till skorstenen.
inte riktigt nöjd :cry:
Panna Etna duo, Brännare Roslagsbrännaren
Skriv svar