Testkörning utan kvarn..
slutsats
Den slutsatsen drar nog jag också....den polska pelletsen har tydligen orsakat SURA problem för många. När jag kör med kvarnen så får jag tömma sintringslådan lite oftare bara .
Så det är nog EN fördel med att mala, att de bitar som sintrar blir mindre och kan "skuffas" ned i sintringslådan om man eldar med en pelletskvalite som sintrar mycket.
Så det är nog EN fördel med att mala, att de bitar som sintrar blir mindre och kan "skuffas" ned i sintringslådan om man eldar med en pelletskvalite som sintrar mycket.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Så, nu e det monterat..
Får för mig att det flyger in mycket små glödande partiklar som inte brunnit klart..
Men jag har inte sett några andra brännar fabrikat i drift så jag har dåliga referensramar.
Bilder? filmer?
Får för mig att det flyger in mycket små glödande partiklar som inte brunnit klart..
Men jag har inte sett några andra brännar fabrikat i drift så jag har dåliga referensramar.
Bilder? filmer?
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
Små glödande partiklar har jag också när min brännare går. I mitt fall är det små spån/flisor/smulor som är för lätta för att ligga kvar när fläkten går.Tobben skrev:Får för mig att det flyger in mycket små glödande partiklar som inte brunnit klart..
Men jag har inte sett några andra brännar fabrikat i drift så jag har dåliga referensramar.
Lite svårta att fånga på bild.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
tyckte iofs där va rätt många fortfarande när jag kör hela pellets (riktigt hela e dom ju inte för dom knäcks en del i skruven)
Men jag vet ju att man kan sota 5min efter brännaren har gått. då är det inget som glöder i pannan.
Men jag vet ju att man kan sota 5min efter brännaren har gått. då är det inget som glöder i pannan.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
-
- King Pinne!!!!!
- Inlägg: 7173
- Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
- Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
- Kontakt:
Snillet såg att även dina kuggar i kvarnen är slitna...
Mina ser ut som att man har varit o slipat ner dom på de rörliga hjulet men de fasta ser ut som nytt... För ca 120 timmar sedan kollade jag då va båda som nya..?? Undra vad de ä för kvalite på kvarnen..
Har nu gått 310 timmar...
Mina ser ut som att man har varit o slipat ner dom på de rörliga hjulet men de fasta ser ut som nytt... För ca 120 timmar sedan kollade jag då va båda som nya..?? Undra vad de ä för kvalite på kvarnen..
Har nu gått 310 timmar...
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
ny
Mina var slipade redan när kvarnen var ny .
Har putsat av kanterna på det rörliga hjulet nu med å de blev lite lite bättre än innan.
Tuffar å går
Synd om dig andré..., seriöst tycker jag det.
Sparka HÅRT på Mbio !
Har putsat av kanterna på det rörliga hjulet nu med å de blev lite lite bättre än innan.
Tuffar å går
Synd om dig andré..., seriöst tycker jag det.
Sparka HÅRT på Mbio !
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.