bilder

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
slagis
Prima virke
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 04 okt, 2005 18:59
Kontakt:

bilder

Inlägg av slagis »

här finns bilder http://web.telia.com/~u15907448/
på mina kurvor jag har aldrig haft så "dålig" matning: :cry:
brännare går typ på 1/2 effekt.
CTC typ252 år 1957 ,Biona med extra rör ,cykeldator pc,och pelconfig + draglucka
Tobben
Energiprofet!
Inlägg: 500
Blev medlem: fre 10 sep, 2004 20:13
Ort: Skåne, Svalöv
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Mina är lägre än så..

Men jag vet oxå att fyllnadsgraden på min skruva är väldigt stor..

Tänk på att om du mekkar lite med inmatningsstosen så kan det bli stora förändringar på kurvorna.

Har du gjort något speciellt?, jag menar om du hade andra resultat innan.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
imsevimse
Gallringsobjekt
Inlägg: 32
Blev medlem: tor 24 nov, 2005 18:57
Ort: Småland

Inlägg av imsevimse »

Om du minskar "önskad temp" från 740 till en lägre temp, så får du en högre effekt. Jag vet inte om det medför några andra nackdelar, men det kanske är värt att testa. Jag testade en gång, och det blev rena reamotor-effekt. För låg temp medför dock för hög matning, som ökar risken för "låga ej detekterad" .
Biona sedan början av 2000, nya brännarhuset, Mbio:s rökgasfläkt, Nibe City, 2x500l, 5St. Lesol 5AR
slagis
Prima virke
Inlägg: 42
Blev medlem: tis 04 okt, 2005 18:59
Kontakt:

inmatningsstosen

Inlägg av slagis »

Tobben skrev:Mina är lägre än så..

Men jag vet oxå att fyllnadsgraden på min skruva är väldigt stor..

Tänk på att om du mekkar lite med inmatningsstosen så kan det bli stora förändringar på kurvorna.

Har du gjort något speciellt?, jag menar om du hade andra resultat innan.
Jag har inte gjort något med inmatningsstosen men jag tror att det har med pellets att göra .denna lev... var mjukare en tidigare och kanske därför låg matning?
MVH
Micke
CTC typ252 år 1957 ,Biona med extra rör ,cykeldator pc,och pelconfig + draglucka
svinevik
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 22 nov, 2004 00:02

Inlägg av svinevik »

Det kan vara känsligt och förorsaka ojämn pelletstillförsel om inmatingsstosen inte är i "rätt" läge.
Skriv svar