Forsjöö Bruk

Skriv svar
Wille
Prima virke
Inlägg: 44
Blev medlem: mån 19 sep, 2005 16:59
Ort: Katrineholm

Forsjöö Bruk

Inlägg av Wille »

Hej pelletsvänner i govärmen!

Någon som har erfarenhet av pellets från Forsjöö Bruk i närheten av Katrineholm/Flen.

Har köpt Statoil pellets och är nöjd men detta är första året med pellets så jag kan inte jämföra.

Är det verkligen skillnad på pellets från olika sorters leverantörer?

(-16 ute, 21 inne! tack themia!)
Biomatic 20+, veckoförråd, 2 plans villa 90 kvm+ en härlig varm och go kakelugn

Jag har sju intressen: sex och pelletspannor!
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Jag har köpt deras pellets och inget fel på den ..visst vid ett tillfälle fick jag väldigt mycket spån men det reglerades mot reduserad kostnad ..men nu är det ingen idé att köpa av dom ..allt för dyrt ..kolla här istället mycket fin pellets till ett vettigt pris .. http://www.nimapellets.se/prislista.php ..men samtidigt så kan det vara bra att ringa och säga till Per Stenegard på Forsjöö Bruk att deras pellets är för dyrt och så tycker jag att man ska göra mot dom andra dyra leverantörerna ..ja dom ska veta att vi har koll på priser och att vi inte handlar av dom på grund av för högt pris ..nää gynna dom som ligger lågt med prissättning dom får fler kunder och då kan dom hålla priset nere och därmed måste dom dyra krypa för att överhuvudtaget kunna sälja ..


ps: jag har ringt både Per Stenegard 0150-734 12 på Forsjöbruk och Tobias Mårtensson 021-841300 på Sanera Nordic AB (SÅBI)
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
jocke
Gallringsobjekt
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 30 nov, 2004 14:01
Ort: Söderfors

Inlägg av jocke »

Har nyss köpt ifrån Nima,verkar vara hur bra pellets som helst.
Köpte 4 pallar för 1940/ton.Efter lite strul eftersom det brann i fabriken i ljusne som dom tar ifrån fick jag pellets från Edsbyn(Helsinge pellets).
Den var väldigt ljus i färgen om man jämför med pelletsen som jag har fått :shock: (köpt) :( från Såbi.Vet inte riktigt vad skillnaden är med färgen.Men har inte märkt nån skillnad i rökgastemp eller nått.
Jag är iallafall nöjd :P
Ha De/Jocke
It´s better to burn out than fade away.
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Just den ljusa ska visst vara ren kutterspån ..kompisen fick hem 3 ton bulk av det och det ser väldigt fint ut
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Danne
Prima virke
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 25 feb, 2005 23:38
Ort: Stockholm/Huddinge

Re: Forsjöö Bruk

Inlägg av Danne »

Wille skrev:Hej pelletsvänner i govärmen!

Någon som har erfarenhet av pellets från Forsjöö Bruk i närheten av Katrineholm/Flen.

Har köpt Statoil pellets och är nöjd men detta är första året med pellets så jag kan inte jämföra.

Är det verkligen skillnad på pellets från olika sorters leverantörer?

(-16 ute, 21 inne! tack themia!)

Du kanske redan har kört med Forssjö :o

Jag fick hem en bulkleverans från OKQ8 idag, dvs Laxå Pellets. När jag snackade lite med chaffören sa han att åkeriet också körde åt Statoil men då tog dom pellets från Forssjö.

Det finns många leverantörer men inte lika många tillverkare och det är antagligen inga jättelånga kontrakt heller. Om man inte köper direkt av tillverkaren kan man nog aldrig vara säker på varifrån pelletsen kommer.

/Danne
Thermia Bequem 15D, ERYL DP -64, Bulkförråd
Skriv svar