Hej alla medlemmar!

vassarn
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 07 okt, 2005 07:48
Ort: Uppsala

Hej alla medlemmar!

Inlägg av vassarn »

Vad gör vi om det en dag inte går att komma in på denna sajt, nerstängd,borta.


Man har ju en slags relation med en del inlägg och deras författare här, trots att man inte vet vem man egentligen "pratar" med , det kan ju vara så att man är rörande överens om något här på forumet, och den man sitter och tycker verkar kul & trevlig kan ju vara värsta grannen :evil: typ! festligt inte sant.

Vi kanske ska ha någon återsamlingsplats på nätet :idea: :lol:

/Vassarn A4a Norah 3000 Tigex25
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

kommer från

Inlägg av snillet »

Flera av oss här har väl emigrerat från Novators bioenergidialogen:

http://www.novator.se/online/index.html

Dit kan man alltid återgå :wink:
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
kenhje
Lärjunge!
Inlägg: 277
Blev medlem: ons 14 sep, 2005 09:21
Ort: Tingsryd, södra småland

Inlägg av kenhje »

Håller med.
vi kanske skall prata med de som har domännamnet och dragit igång detta forum.
ehostpros.com webhotell kanske vill ha betalt för vi börjar bli många och aktiva.
Fjärrvärme
210kvm boyta
190kvm biyta
Tobben
Energiprofet!
Inlägg: 500
Blev medlem: fre 10 sep, 2004 20:13
Ort: Skåne, Svalöv
Kontakt:

Inlägg av Tobben »

Jag kan utan problem ordna fri hosting för detta.

Jag har erbjudigt Micke och Pelle detta, så det är bara att säga till.

För enkelhetens skull hade det varit fint med en egen maskin till det.
TMV Alpha 1-2 med Biona pelletsbrännare 8meter flexskruv med 2 motorer till mellanförråd, Bulkförråd med flexskruv. 10 meter skorsten
Allan
Lärjunge!
Inlägg: 348
Blev medlem: tis 22 nov, 2005 20:57
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Allan »

Är detta med anledning av att man inte kunde komma in igår? Man kunde tro att någon glömt betala räkningen!
TMV kombipanna -74, shuntaut. CBJ
Pellx -01, proc. 7.xx
Elpatr. 6 kW
Rör 110 mm, 3 meter
Förråd modif. 200-litersfat
Säck Agrol
vassarn
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 07 okt, 2005 07:48
Ort: Uppsala

Inlägg av vassarn »

Ja jag blev överraskad av mig själv att jag reagera som jag gjorde :o e ja ensam om de?

Det har blivit en vana att titta in här några ggr/dan, när nu inte de gick så började alla möjliga konspirations-teorier att rotera på övervåningen.

Kanske varit lite mycke tv-tittande sista tiden, måste nog ställa om några parametrar på Ecotec A4an så man får tillbringa lite tid i pannrummet :lol:


A4a Norah 3000 Tigex 25
LO
Entusiast!
Inlägg: 119
Blev medlem: mån 28 feb, 2005 19:15
Ort: Österlen, Skåne

Inlägg av LO »

vassarn skrev:
e ja ensam om de?
De e du inte.
Jag blir dagligen hånad av familj och vänner som påpekar min beroende av detta forum. :wink:

/ Lasse
Panna, Focus PE20,
EcoTec A3, årsm -04.
Mafa mini förråd, med förhöjning.
Sedan 1 okt 2012, Neova-pellets.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

LO skrev:vassarn skrev:
e ja ensam om de?
De e du inte.
Jag blir dagligen hånad av familj och vänner som påpekar min beroende av detta forum. :wink:

/ Lasse
Jasså, Ni också............
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
bax
Fröträd
Inlägg: 78
Blev medlem: tor 13 okt, 2005 11:37
Ort: Härliga Härjedalen

Re: kommer från

Inlägg av bax »

snillet skrev:Flera av oss här har väl emigrerat från Novators bioenergidialogen:

http://www.novator.se/online/index.html

Dit kan man alltid återgå :wink:

Neeeej, inte deras helvetesgästbok, där man överst läser ett svar på en fråga som ställdes förtielva inlägg längre ner. :evil:

Närå, det är kompetenta människor som huserar där, väntar bara på att Leif Palm skall börja skriva här. Byter dom till trådat forum så blir det bra.

Sambon bara suckar när jag är inne på denna sida, samt att jag besöker pannrummet hos (nästan) alla jag hälsar på, samt bla bla bla....
IWABO fliseldning + sunken diomkombi.
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

Tobben skrev:Jag kan utan problem ordna fri hosting för detta.

Jag har erbjudigt Micke och Pelle detta, så det är bara att säga till.

För enkelhetens skull hade det varit fint med en egen maskin till det.
Ofta har man en speglad site om det skulle bli problem. En speglad site skulle kunna ha liknande namn och kopieras över dagligen från denna om den bara fungerar. Om inte annat som backup så man kan läsa gamla meddelanden. Eftersom detta är ett diskussionsforum som är öppet för användarna bör det endast vara möjligt att skriva in inlägg på ett ställe i taget.

Jag saknade också att det inte gick att komma in. Trakassarier från familj? jotack :wink: 8)
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
apersson850
Pannrumstomte!
Inlägg: 1006
Blev medlem: tis 03 jan, 2006 13:14
Ort: Traryd

Re: kommer från

Inlägg av apersson850 »

bax skrev:Sambon bara suckar när jag är inne på denna sida, samt att jag besöker pannrummet hos (nästan) alla jag hälsar på, samt bla bla bla....
Känns igen. Har funderat på att sätta en kaffebryggare i drift i mitt pannrum. Det är ju ändå dit folk ska, nu när det är nyss ombyggt.
Anders. Värmer med sol, ved och (helst inte) el.
vatsug
Energiprofet!
Inlägg: 677
Blev medlem: tor 24 feb, 2005 19:56
Ort: Rosersberg, 10km syd Arlanda

Inlägg av vatsug »

Fick också en smärre chock, när man inte kom in på forumet häromdan. Har ställt in en stol i pannrummet, ny trasmatta, ganska trevligt att ta en bira där o lyssna på pelletsrasslet, och snegla på rökgastempen ibland, man har nog blivit lite konstig,kanske.
Hälsn Vatsug
Putshus-51, 1 1/2 plan m källare, boyta 105m2
biyta 80m2
CTC Ecoflex, MafaMini.
KW z150 Dragbegränsare.
Skorsten 9,5m med insatsrör
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!
Inlägg: 337
Blev medlem: ons 14 sep, 2005 12:17
Ort: Sverige

Inlägg av Eric Hjalmarsson »

Haha. kul att vi är fler som får stå ut med omgivningens raljerande. (Och suckande från sambor/fruar)
Vi kanske skulle ha en tråd med hjälp för pellets-inducerade relationsproblem, samt ett nödnummer till jourhavande pelletsprofet när pellets.info ligger nere...

/Eric
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

:-(

Inlägg av snillet »

OM jag skall sitta i mitt pannrum måste jag sitta PÅ brännaren eller pannan :lol: :lol:

130x180cm, på 70 talet eldade man olja :!:
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Eric Hjalmarsson skrev:Haha. kul att vi är fler som får stå ut med omgivningens raljerande. (Och suckande från sambor/fruar)
Vi kanske skulle ha en tråd med hjälp för pellets-inducerade relationsproblem, samt ett nödnummer till jourhavande pelletsprofet när pellets.info ligger nere...
/Eric
Haha :D det roligaste jag läst på länge!
Angående funderingar.. lugna bara - detta forum kommer finnas kvar. Det kanske görs om, men ska finnas kvar. Skulle sidan inte vara åtkomligt någon gång så kan ni utgå ifrån att det jobbas med att lösa det. Det är bara att prova senare igen. Tack tobben, ska ha det i minnet.
Skriv svar