Sahlins ecotec :(

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Sahlins ecotec :(

Inlägg av Patrik »

I fredags så hörde jag av mig till ecotects 020 linje då jag hade några tekniska frågor....
Helt plötsligt började den sk energirådgivaren (bra namn då det är enbart de personer som är oberoende som borde få kalla sig detta) på sahlins att spruta ur sig konstiga försäljnings argument, fömodanden :twisted: mm
Du låter ung, du skall ha något enkelt så kasta ut din panna och köp en av oss.Egen kommentar: Idag så eldar jag med ved så enkelheten blir för mig att gå över till pellets ändå.
Pengar ja det lånar du oss banken kostar ingen ting. Tänkte själv: Va faan jag e inte dum i huvet jag vet väll var man lånar pengar och vad det kostar nu när räntan e låg.
Uppmaning nr 2: Gå nu till banken och låna 100 000.
Sedan tog jag upp det med slitage detaljer på A4 såsom plastflärparna till slussporten. Säljaren svarade: ja byte vart 1,2 eller 3 år, men kostar bara en hundring. ????trodde dom kostade ca250SEK.
Ja nu orkar jag inte dra upp mer av kostiga arroganta missvisande saker han sa. Men en sak är nu säker det är det att Ecotec föll ur burken för potensionella brännare helt :evil: :evil: :evil: :!:
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
snillet
Pannrumstomte!
Inlägg: 1507
Blev medlem: tor 20 maj, 2004 12:08
Ort: Ytterby / Kungälv

Kasta tillbaka !

Inlägg av snillet »

Jag brukar alltid notera personens namn i såna lägen å se till å få tag i dennes CHEF !, brukar ge bra resultat i bemötandet. Sådana SÄLJARE för det är ett säljarbeteende av värsta sorten, skall inte vara verksamma.

Man blir förbannad.

Det är ju synd om man missar en bra produkt pga EN kass säljare, sådana kan fotas från sina sysslor av bättre vetande överodrnade.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
manin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1368
Blev medlem: sön 28 nov, 2004 10:13
Ort: Norra Skåne - Göinge

Inlägg av manin »

Kanske han (säljare) var dålig humör den dag på ngn satt :? För jag tycker att EcoTec var en bra brännare. Jag har träffat EcoTec utställning förut och pratade med honom, han var vänlig och generös. Han sa själv att det passar inte till min panna pga för lite rum och säger att jag bör ha framåt brinnande.
Jag tycker han var ärlig. Det vill säger att Patrik har otur den dag.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Japp kan man säga.. Vid ett tidigare samtal så blev jag rekomenderad att montera in A4 i oljedelen med en sk. prefabricerad insvetsningstos och då skulle min panna bli en riktigt bra pelletspanna. denna gång så hadde dom inga stosar och sa att tänk om det börjar läcka i en svets vilka skador du får på huset (hmm jo det kan ju rinna ned i golbrunn). att tilläga bör är att jag fortfarande tycker att ecotec är en av de mer stabila/beprövade brännarna på marknaden.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
inkognito
Fröträd
Inlägg: 69
Blev medlem: mån 08 nov, 2004 09:49
Ort: Umeå/Hörnefors

Inlägg av inkognito »

kör Ecotec a3, har så gjort lite över 3 år, skulle inte byta bort den mot något annat. Har bara bra erfarenheter. Har bytt slussvingar 1 gång i våras, de kostade 240 kronor och det klarar man att göra själv.
Pellfan
Stor entusiast!
Inlägg: 181
Blev medlem: mån 04 okt, 2004 22:50
Ort: Östergötland

Inlägg av Pellfan »

Har tidigare skippat både Ecotec & IWABO p.g.a. usel respons.
Är man störst eller...... :evil:
Carla
Ungskog
Inlägg: 18
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 11:24
Ort: Linköping

Inlägg av Carla »

Måste få säga att det var en miss för jag köpte en Iwabo som jag fick installerad i min Panna av återförsäljaren och efter det har jag inte haft någon anledning att komma i kontakt med Naturenergi som är tillverkare av dessa brännare för den har fungerat perfekt inte ett enda avbrott eller några som helst problem med brännaren. Jag är mycket nöjd med min brännare, tändfunktionen fungerar väldigt bra på dessa brännarevilket den inte verkar göra på den största brännaren på marknaden, det finns heller inga mekaniska delar som krånglar i den lite speciella miljö som råder i och omkring pannan.
Nu låter det ju som jag säljer brännare men det gör jag inte alls utan jag är bara mycket nöjd med Iwabo.
Iwabo Villa S-1 i Diom 25 panna, modell äldre
snubblaren
Entusiast!
Inlägg: 102
Blev medlem: tis 04 jan, 2005 18:00

Inlägg av snubblaren »

Företaget Sahlins är så oseriösa att det är konstigt att inte någon konkurrent anmält dem till konsumentverket för länge sedan.
Synd egentligen för brännaren är ju ganska bra nu för tiden.

Kolla långt ner på Novators forum vad folk anser om deras marknadsföring. Står långt ner på sidan, tar en stund att ladda.

Vad det gällar Iwabo så är den säkert en bra brännare om den har en gammal öppen panna att jobba i. I en trång panna med skorsten med snirklig rökgång går det inte alls. Min brann bakåt 3 gånger, 2 gånger löste överhettningsskyddet, den tredje brann hela matningsslangen av. Efter det åkte den ut i rena förskräckelsen. Den brännare jag har nu fungerar perfekt och jag kan till och med köra med långa turbulatorer vilket inte var att tänka på med Iwabo:n. Den klarade inte pannan ens när den var tom på turbulatorer.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

snubblaren skrev:Den brännare jag har nu fungerar perfekt och jag kan till och med köra med långa turbulatorer vilket inte var att tänka på med Iwabo:n. Den klarade inte pannan ens när den var tom på turbulatorer.
Var inte så hemlighetsful. Dela med dig av vad du "kör" för någon brännare och i vilken panna. Vi är alla nyfikna.

Det kanske är någon annan som står i "valet och kvalet" eller kanske man skall säga, välja mellan "pest och kolera". Näe så dåliga är inte brännarna, trots att de har ett och annat fel samt en intallations- och försäljningskår som ibland inte bryr sig det minsta (det är bara att surfa omkring bland alla sidor ute på www så träffar man glada, besvikna, förbannade osv. kunder).

Om du har hittat en bra och fungerande kombination mellan panna och brännare så låt oss inte vänta på information.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
ub
Stor entusiast!
Inlägg: 211
Blev medlem: ons 29 dec, 2004 11:02
Ort: JÄRNA i Södermanland

Inlägg av ub »

helo patrik du! det är väl så att det finns knappt inga seriösa företag längre kanke ej personer heller, för den delen men den du pratat med är väl nog att se som en tidlös pappskalle och representerar förhoppnigsvis ej företagets polisy i helhet för då får dom nog snart slå igen även om dom just nu sitter och flinar,, iallafall har jag kommit fram till en ekotec-a-4 som bland det bästa och jag har investerat i en nyligen. säger varken ditt eller datt men jag hoppas att jag installerat den och provkört den innan denna månads utgång, har taskigt om tid men när jag gjort utvärdering så skall jag försöka kommaihåg att rapportera detta annars får intresserade påminna mig men jag kommer att vara objektiv och kritisk såväl som berömmande i min bedömning ,allt för oss konsumenter
=vanligt folk med måttlig plånbok och sjysta verderingar
Skriv svar