Iwabo s1 strular

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
kalle gustafsson
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 05 okt, 2023 14:09

Iwabo s1 strular

Inlägg av kalle gustafsson »

Hej, har problem med vår Iwabo s1. Den kan gå nåt dygn, nån vecka eller två utan problem men rätt var det är så tänder den inte (gul diod lyser). Öppnar jag så är pelletsen i brännarkoppen helt opåverkad. Idag såg jag en så stor mängd rök ur skorsten som jag aldrig sett tidigare. Jag gick ut till pannrummet och just då "poffade" pannan och rökfyllde hela pannrummet. Har tidigare bytt fläkten, fotocellen samt kretskortet i den ordningen då den då fotocellen ibland slocknade under drift. Installatören trodde på fläkten så den byttes, när inte det hjälpte så byttes fotocellen osv. Sedan gick den bra en tid men har nu börjat krångla igen. Vad tror ni kan vara orsaken? (nya kretskortet är inställt på samma blinksekvens som det gamla och fläktspjället likaså)
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Re: Iwabo s1 strular

Inlägg av PELLE »

om pelletsen var opåverkad så talar ju det för att tändelementet krånglar. kanske sporadiskt.. att det håller på att gå sönder.

en annan orsak kan ju vara att pellets hänger upp sig i slangen ibland och faller ner i större mängd. det kan ju ha fallit ner en större mängd efter att den gjort tändförsöken. du tänkte inte på ifall det rasslade till när du skulle ta ut brännaren och kolla?
Skriv svar