Jag började med 6 mm pellets för att det rekommenderades mej med Katla-brännaren
och det fungerade ganska bra. Tycker inte Katlan var lika kinkig för ojämn matning.
Kände inte till detta forum föränn ca 2014/2015, så jag eldade på för mej själv.
När elektroniken i Katlan havererade, kunde/ville inte e-kontroll reparera den, eftersom den var över 10 år. Katlan var nerlagd, dom skyllde på att den var för kompliserad och dyr att tillverka, vilket jag betvivlar,
när man ser hur invecklad t.ex. Bequem och Ecotec är, och det går att sälja dom.
Det var i början på vintern, så lite i panik, blev det en beg. Iwabo Villa S1.
Då fick man lära sig, hur viktigt det är med jämn matning på en överfallsmatad brännare.
Provade lite olika saker, har också skrivit mycket om det här på forumet.
En av dom första trådarna i den här:
viewtopic.php?f=8&t=16713&start=15
Första tiden med 8 mm var bedrövligt, hade jag inte fått till en fungerande tryckluftsuraskning,
hade 8 mm-tiden blivit kort. Nu fungerar det ju, men jag är inte riktigt nöjd med jämnheten i
matningen än.
Kunde väl ha köpt mej en brännare med internskruv, men jag envisas med: ”kan själv” och
så har jag också tid att meka.
Bergvärmepump Nibe F1255 - 12 fr 26.10.2017, Borrhål enl. offert: 170 m .
Pelletseldare fr 2001 till 2017, Katla o Iwabo Villa S1 -06. Panna Euronom A25FR -72, = 45 år utan problem med olja, elpatroner o pellets SCA 6 mm → 09 2016, 8 mm →10 2017