Vilken optovakt till biomatik/bequem 2009?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Doc
Stor entusiast!
Inlägg: 218
Blev medlem: fre 17 dec, 2004 19:38

Vilken optovakt till biomatik/bequem 2009?

Inlägg av Doc »

Undrar vilken optovakt som är den rätta till min brännare. Jag har den "nya" modellen med gjuten aluminumkropp med kedjedrift. Pannan leverad 2010. Tillverkad 2009.
Den optovakten som sitter där idag är den "gamla" modellen med ett avlång provrör i glas.
Jag undrar för att även om den satt där från början så har den lite dåligt passform till brännaren och är svårt att dra ut pga längden.
Den "nya" modellen som är för brånnare från 2010 är mycket kortare och har den rätta passform för min brännare. Och den nya modellen borde väl passa till den nya brännarkroppen? Jag kanske fick en tidig utlevererad brännare där man inte hade tillgång till den nya optovakten än?
FD besviken Ecotec Econom eldare. Har eldat upp tre brännkammare, två inmatningsskruv, två keramikrör och ett roster
Nu Aritherm Biomatic+ 20 Ultralight, Effekta 750 BBS, Laddomat 21. MAFA villa 345-9, Mavac matning 45m från uthuset.
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!
Inlägg: 606
Blev medlem: mån 19 nov, 2007 21:04
Ort: Gnosjö

Re: Vilken optovakt till biomatik/bequem 2009?

Inlägg av Brynäs »

http://mrpellets.se/699-home/optovakt-n ... hermia.jpg

305:- billigare än den gamla modellen
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
Doc
Stor entusiast!
Inlägg: 218
Blev medlem: fre 17 dec, 2004 19:38

Re: Vilken optovakt till biomatik/bequem 2009?

Inlägg av Doc »

Jag vet. Har redån båda modeller hemma på prov. Båda passar, den nya t o m bättre, fungerar också men alla säljare uppger gamla modellen till och med 2009. Men jag tror jag har en sent från året där den nya är bättre?
FD besviken Ecotec Econom eldare. Har eldat upp tre brännkammare, två inmatningsskruv, två keramikrör och ett roster
Nu Aritherm Biomatic+ 20 Ultralight, Effekta 750 BBS, Laddomat 21. MAFA villa 345-9, Mavac matning 45m från uthuset.
Skriv svar