Ny serie gastäta dragluckor

Här kan företag lägga in länkar till sina egna hemsidor
Skriv svar
SPX Flow Technology
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 12 feb, 2015 15:55
Ort: Ekerö
Kontakt:

Ny serie gastäta dragluckor

Inlägg av SPX Flow Technology »

Tigex® 100/150/180 - dragluckor från SPX Tigerholm

• har mycket hög kvalitet och känsliga delar är tillverkat i fjäderstål vilket gör att den alltid behåller sin form

• är gastät vilket är möjligt tack vare att gångjärnen sitter
på insidan

Den nya mönsterskyddade Tigex-serien är utvecklad av SPX Flow Technology Sweden AB - Tigerholm series. Dragluckan är tillverkad enligt DIN 4795 med högsta kvalitetskrav. Den geniala gastäta designen förhindrar att rökgaser läcker ut. Tigex möjliggör att pannan håller en högre effektivitet med sin noggranna reglering av dragförhållandena.

• är tystgående tack vare smarta dörrupphängningsdesign och tätningen
• Mycker slitstark och snygg design
• har en självrensande axelkonstruktion vilket gör att luckan inte kärvar
• är mycket noggrann i sin reglering

Tigex finns i 3 storlekar beroende på vilken luftgrupp/dragförhållanden som är nödvändig för installationen. Val av Tigex modell beror på bl a pannstorlek och skorstensutformning.

Besök vår hemsida för mer information: http://www.tigerholm.se/HVAC/Draught-st ... igex50.htm
SPX Flow Technology Sweden AB, Tigerholm Series, Bryggavägen 113, SE-178 31 Ekerö, Sweden
Tel: 08-560 340 30 Fax: 08-560 342 60 tigerholm@spx.com
Copyright © 2015 SPX Corporation
danei
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2279
Blev medlem: ons 04 aug, 2010 13:13

Re: Ny serie gastäta dragluckor

Inlägg av danei »

En nackdel mot tigex25 är att den måste monteras vertikalt som jag uppfattar det.

Jag ser att en del adaptrar smalnar av snabbt. Det är något som jag vet att stör funktionen på 25an. Är det något ni har koll på?
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Ny serie gastäta dragluckor

Inlägg av nyman »

Hur lättdrivna är de tre modellerna? Tigex50 var ju en katastrof och passade inte till pelletseldning.
Med bara ord och inga tekniska fakta är det lätt att köpa fel.
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
Skriv svar