Hur har ni ställt in era Biomatic+ med shuntstyrning???

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
kjeand
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 18 sep, 2005 23:46
Ort: Vallentuna - Ekskogen

Hur har ni ställt in era Biomatic+ med shuntstyrning???

Inlägg av kjeand »

Jag får inte till inställningarna på min nya panna. Styrningen till shunten fungerar inte för fem öre. Hur i helsefyr ställer man in allt? Har försökt nå Mats L som min installatör envist hänvisar till utan kontakt. Vore tacksam om man kunde få ta del av era inställningar så man får något att utgå ifrån och gärna förklaringar til desamma.
//Kjelle

Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
kjeand
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 18 sep, 2005 23:46
Ort: Vallentuna - Ekskogen

Inlägg av kjeand »

Givetvis så kommer jag att lägga upp mina egna inställningar här så kanske någon kunde ha vänligheten att kommentera dem efter som Thermia inte behagar göra det eller rättare sagt den här mystiska Mats L. :evil:
//Kjelle

Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
patrick
Fröträd
Inlägg: 85
Blev medlem: lör 13 nov, 2004 19:48
Ort: Stockholm/Tumba

Inlägg av patrick »

Vi kör Kurva 42 och värmestop 14.

42 är väl lite högt att ha när det är 0 ute, men just nu när tempen ligger mellan 8-13 grader fungerar det bra, sen är det ju olika beroende på isolering och annat.
Thermia Biomatic 20+ med 200kg förråd.
ing._med_pellets
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: tor 28 jul, 2005 22:46
Ort: Vallentuna

Inlägg av ing._med_pellets »

kjeand skrev:Givetvis så kommer jag att lägga upp mina egna inställningar här så kanske någon kunde ha vänligheten att kommentera dem efter som Thermia inte behagar göra det eller rättare sagt den här mystiska Mats L. :evil:
Hej Kjelle,
Jag bor i Vallentuna och har en Biomatic20+ med shuntstyrning. Om du har tid kan du ju komma förbi och skriva av mina inställningar. Skicka ett "PM" så kan jag ge dig adressen. Mats Larsson är mycket svår att få tag på det har jag också personlig erfarenhet av.
Biomatic 20+, hemsnickrat veckoförråd, dragbegränsare.
kjeand
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 18 sep, 2005 23:46
Ort: Vallentuna - Ekskogen

Inlägg av kjeand »

ing._med_pellets skrev:
kjeand skrev:Givetvis så kommer jag att lägga upp mina egna inställningar här så kanske någon kunde ha vänligheten att kommentera dem efter som Thermia inte behagar göra det eller rättare sagt den här mystiska Mats L. :evil:
Hej Kjelle,
Jag bor i Vallentuna och har en Biomatic20+ med shuntstyrning. Om du har tid kan du ju komma förbi och skriva av mina inställningar. Skicka ett "PM" så kan jag ge dig adressen. Mats Larsson är mycket svår att få tag på det har jag också personlig erfarenhet av.
Tack för erbjudandet, PM:et är skickat.
//Kjelle

Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
kjeand
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 18 sep, 2005 23:46
Ort: Vallentuna - Ekskogen

Inlägg av kjeand »

Hej Kjelle,
Jag bor i Vallentuna och har en Biomatic20+ med shuntstyrning. Om du har tid kan du ju komma förbi och skriva av mina inställningar. Skicka ett "PM" så kan jag ge dig adressen. Mats Larsson är mycket svår att få tag på det har jag också personlig erfarenhet av.

Hej "ing._med_pellets"!
En nyfiken fråga bara, vem installerade din panna? Någon här i trakten?
//Kjelle

Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
kjeand
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 18 sep, 2005 23:46
Ort: Vallentuna - Ekskogen

Jag ser ljuset i tunneln...

Inlägg av kjeand »

Hej!

Ville bara meddela att jag var på hem & villa-mässan igår och lyckades få tag på Mats Larsson från Thermia, helt otroligt! Om han håller vad han lovat så kommer han hem till mig imorgon och trimmar/ställer in pannan. Jag åerkommer här i tråden om resultatet av hans besök.

//Kjelle
//Kjelle

Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
toysoldier
Prima virke
Inlägg: 45
Blev medlem: tis 23 aug, 2005 19:35
Ort: Nykvarn

Re: Jag ser ljuset i tunneln...

Inlägg av toysoldier »

kjeand skrev:Hej!

Ville bara meddela att jag var på hem & villa-mässan igår och lyckades få tag på Mats Larsson från Thermia, helt otroligt! Om han håller vad han lovat så kommer han hem till mig imorgon och trimmar/ställer in pannan. Jag åerkommer här i tråden om resultatet av hans besök.

//Kjelle
Jag var på Hem & Villa-mässan idag och jag tvivlar på att han hade tid. 8)
The Burner
Fröträd
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 06 jun, 2005 20:49

Inlägg av The Burner »

Åhhhh! Så ni har sett Mats???????????
Detta måste jag skriva till Aftonbladets Anrell om. Jag vet en som eventuellt sett osv...........................................
Men å andra sidan så har ni bara sett han en gång och hur vet ni att det var han? Jag är skeptisk. Du hittar inte fantomen- han hittar dig.
Och om han kommer hem till dig Kjeand, njjae.
Återkom med info. Känn dig utvald i så fall. Detta skulle vara större än att få en komet i huvudet, större än att vinna 67 miljoner på lotto, större än.....
Ja, jag raljerar rejält men har man sökt karln sen i Maj och fortfarande inte hört ett ljud då blir man sån :twisted:
Förlåt kära moderator att jag spårade ut i tråden.
The sky isn´t the limit- ground is
ing._med_pellets
Prima virke
Inlägg: 53
Blev medlem: tor 28 jul, 2005 22:46
Ort: Vallentuna

Inlägg av ing._med_pellets »

Jag såg också Mats på mässan men jag insåg att det inte var någon idé att tjata på honom. Vill han inte ta kontakt efter ett otal meddelande på hans svarare så tror jag inte han vill det på mässan heller. Tyvärr är det så.... :(
Biomatic 20+, hemsnickrat veckoförråd, dragbegränsare.
kjeand
Ungskog
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 18 sep, 2005 23:46
Ort: Vallentuna - Ekskogen

Inlägg av kjeand »

Mats L - var god dröj

Måste då tyvärr meddela att Mats var för sjuk för att göra ett hembesök hos mig igår. Han har dock lovat att hembesöket blir av inom 14 dagar, resltatet av detta kommer att publiceras här. :shock:
//Kjelle

Thermia Biomatic+ /Bequem 15/ Bulkförråd ca 3 kubik/4 met skruv
Skriv svar