Ingen som vet nåt om calmarpannan ifrån 96 de jag har fått fram är att dom bara gjorde en el/olja på 30kw 96.
Snackade med en kille på värmebaronen som sa att den skulle fungera bra, men han är ju försäljare
calmarpannan
Kanske är att ingen som har pelletsbrännare på sin Calmarpanna just nu.
Gärna prova ring några VVS eller dit till Calmar kontoret och be få kontakta med tekniker.
Har läst nån som har med Janfire brännare på Calmar -95, och Värmebaron sade att det gå bra. därför Jag tyck att den borde gå bra med pellets iaf.
Kollar bara så att den inte har för kort djup, bredd eller höjd på inre eldstad och kan ske inte alla brännare som passar eftersom det finns olika mått brännrör. Däremot klart man kan justeras.
Okay, hoppas att du få hjälp på nån sätt som sagt ring ring runt, förstå jobbigt ring men ....
Gärna prova ring några VVS eller dit till Calmar kontoret och be få kontakta med tekniker.
Har läst nån som har med Janfire brännare på Calmar -95, och Värmebaron sade att det gå bra. därför Jag tyck att den borde gå bra med pellets iaf.
Kollar bara så att den inte har för kort djup, bredd eller höjd på inre eldstad och kan ske inte alla brännare som passar eftersom det finns olika mått brännrör. Däremot klart man kan justeras.
Okay, hoppas att du få hjälp på nån sätt som sagt ring ring runt, förstå jobbigt ring men ....
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Jag har en Calmarpanna B2 som jag kör pellets i och det fungerar bra. Jag använder en Bio-Nordic Viking B16. Den är framåtbrinnande och det är bästa valet för denna panna eftersom den är djup (ca 60 cm) men trång (diameter ca 25 cm).
Hus i Karlholm: Calmarpannan B2 med BioNordic Viking B16 (9990).
Hus i Älvkarleby: Albinpanna 330 DL med Eurofire 20 kW
Hus i Älvkarleby: Albinpanna 330 DL med Eurofire 20 kW