Ny lev solett

Skriv svar
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Ny lev solett

Inlägg av André »

Så kom bilen så man slipper skotta :D
Chaffören ringde igår morse å sa att han skulle komma mitt på dagen å undrade om de gick bra, visst sa jag å förklarade vägen samt att de går fint att köra med släp å en bulk där sedan väga ut resten. Han lät fundersam men sa inget men idag då han kom hade han ingen släp :?
Hade lagt ut rör fram till vägen å allt gick bara fint men efter ett tag gick han å kolla vågen :? Fundera hur mkt de levererats, 2,8 ton sa han å sen gick de inte lång stund så stängde han av :shock:
Undra vad som händer, De ä klart å blev lite drygt 3 ton. Men sa jag de är beställt minst 8 ton el så mkt de går in, Nää sa han å hämta lappen å där stod de 3 ton :(
Men de va okej att jag fick allt som fanns på bilen vilket blev 6250 kg, verkar rätt ok men den va garanterat omblåst vilket jag inte ville ha därför jag påpekade att de går fint med släp..
De va pga att killen såg på lappen att de va 3 ton beställt som han blev så fundersam då jag sa att han kunde köra från släp först sen väga ut resten från bilen..
Jaja nu får man väl toppfylla förrådet i vår innan solett slutar lev pellets men då har man väl inte så tur med så hög volymvikt som denna, hade nog fått in ca 9 ton denna gång om man ser hur mkt plats som finns kvar i förrådet..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Ny lev solett

Inlägg av André »

Tänkte bara ge lite info hur pelletsen såg ut, till att börja med så tror jag aldrig solett varit så ljus i färgen sen va den rätt kort där största delen är 5-7 mm å nån enstaka 15 mm..
Lite spån/damm å de enda som behövdes va att öka fläkten 1% så hamnade Co2 på 11,8%, Antar att de är pga den kortare pelletsen den matar in lite mer så effekten blev lite högre. Blev 15,7 kW nu mot 15 kW förra leveransen men de vart bara närmare pannans märkeffekt på 16 kW :D
Nu blir de intressant att se hur mycket slagg de blir i koppen, rätt typiskt att dom slutar sälja pelletsen då den kanske börjar va riktigt bra :(

Bara hoppas den är lika fin då jag ska toppfylla förrådet i april/maj
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar