ingen fara, allt funkar fint. Min grejjer går som en klocka och det jag haft frågor om har Ulma alltid fixat... Varför styrningen sägs vara omodern och brännaren inte hållbar vet jag inte. Kanske att Ulman inte väger startdosen i original, men det går att köpa till en doserare. Har kört min i 6 år nu och om jag hade haft mer pengar så hade jag köpt den nya modellen med tryckluftsuraskning.
Så här skrev Snusnisse som har Ulma till mig om senaste modellen: "Uraskningen fungerar förvånansvärt bra måste jag säga.
När jag kom på att man kanske skulle ta av brännaren och brännarröret och göra rent där också så förväntade jag mig att allt skulle vara igenproppat. Så blev det ju på min gamla Janfire Flex-A, men icke. Hyfsat rent och fint efter ca 1 års daglig drift! Visst fanns det något lite att rengöra men inte alls som jag förväntat mig. Jag blev glatt överraskad."
Min egen sotare har skrivit upp namnet då han aldrig sett en skorsten med mindre aska...
Jag vet flera på forumet som skrivit ner Ulma som omoderna och att allt går sönder, att de är hemliga etc. Hur moderna andra är vet jag inte men grejjorna håller, de rsvarar på ALLA frågor på telefon och om du kollar ekoenergi.se så har de en komplett reservdelslista med priser inklusive saker som någon skrev inte fanns-
Jag är säker på att du inte gjort en dålig affär! Hör av dig om du vill veta mer
Vänligen allas eder Brus, Påhopp undanbedes som vanligt