Damm

Skriv svar
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Damm

Inlägg av rod02 »

Kan man städa så här? Building a box fan - YouTube Var hittar man ett prisvärt filter? Ett som går lätt att rensa, för jag vill se vilken nytta det gör. Funderar kring en mindre handhållen filterfläkt och en större för allmän filtrering i rum.

Får man filtrering på köpet med ventilations anl typ ftx? Blir det mindre att damma och dammsuga?
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Erik_73
Energiprofet!
Inlägg: 653
Blev medlem: ons 16 nov, 2011 09:14
Ort: Rundvik

Re: Damm

Inlägg av Erik_73 »

Går ju alldeles utmärkt att städa med bra grovdammsugare som är utrustad med ett bra filter så är det ju löst :D

Använder själv en högvaccum dammsugare med enbart grovfilter och det har inte varit några som hellst problem för svärmor som är ganska känslig för damm, har vi dammsugit med en vanlig dammsugare på förmiddagen så brukar hon reagera om hon hälsar på senare på afton/kvällen....med högvaccum dammsugaren så känner hon inte av något även om jag använder den när hon står utmed den, anväder man desutom ett förfilter så blir det ännu renare luft
Pelletsbrännare Janfire Flex-a tillverkad och installerad 2002
Calmarpanna opex tillverkad 2005 och installerad 2012
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Damm

Inlägg av rod02 »

Tanken är att slippa operatör. Och begränsa antalet förflyttningar. Och kunna komma åt när det knappt finns släta golv ytor. Jag bor inte i ett tomt hus. Och damm finns inte bara på golvet.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Damm

Inlägg av rod02 »

Timmel hade en box med filter för att suga åt sig slipdammet från spackel. Men hepafilter blir luften renare än den var utan slipdammet. Borde inte vara så svårt att snickra ihop. Nån som vet om nått lämpligt filter?
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Skriv svar