Här på forumet brukar de "åsiktsberättigade" att vifta bort saker de inte förstår. I ditt ställe skulle jag ha reklamerat på pelletsen eftersom den verkar vara sämre än svensk standard, som är den standard som leveransvillkoren också säger att det skall vara. I Tyskland siktas pelletsen innan den lastas på bulkbilen - och i och för sig skall man egentligen göra det här med eftersom pellets rakt från torkningsanläggningen har rätt så mycket avfall i sig - avfall som förståndiga pelletsfabrikörer över hela världen vanligtvis använder till energiändamål i produktionen. Tyvärr verkar det som om konsumentägda företag är de sämsta och har den minst respektfulla synen på sina kunder - och Agrol är konsumentägd via Lantmännen.jallajalla skrev: Varför skall bulkköpare få sämre vara än säckkunder. ?
Säckkunder får alltid sin vara siktad.
När bulken är tom, blir det fjärrvärme. Trött på kartellen pelletsleverantörer.. med smulpellets
// Elsa
Att säckpellets är siktad beror på att det är en instegsprodukt som utgör en del av företagens skyltfönsterdekor. Man skapar kundlojalitet genom att inte leverera säckar med smul och damm för det reflekterar dåligt på företaget - i synnerhet som företagets logotyp är över hela säcken. DET är emellertid ingen ursäkt för att man levererar bulkpellets som inte håller mått. Vi som konsumenter måste börja bli strängare med våra leverantörer och inte bara låta de bestämma allt. Vi betalar med dyra pengar, vi får inte pelletsen - och den som håller i pengarna brukar vara den som bestämmer. Men prova med en annan leverantör - och ta prov av pelletsen varje gång du får pellets. Det var så vi gjorde på kemifabriken där jag jobbade i min gröna ungdom. Varje nytt lass med råvara togs det prov av, och höll det inte specifikationerna, så blev det reklamation bums. Så stränga måste vi vara för så stränga är företagen med oss.
http://www.youtube.com/watch?v=CiEC4974Fto