Startstatus

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
tierparn
Prima virke
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 15:57
Ort: Tierp Mitt i mellan Uppsala o Gävle

Startstatus

Inlägg av tierparn »

Vad står startfas 1k, 5k, 7k för ? Det står ej något i installationspapperet. Är det någon som vet.
Trio 330 med en Thermia BeQuem 15 D 7 meter skruv med 2st 90 graders böjar och 8 kubik bulkföråd.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Det är inställningarna för dom olika delarna i startfasen som endast installatörerna har tillgång till...

T.ex så står brännaren still ett tag efter att pelletsen antänds så att det blir en bra gödbädd.. Denna borde gå att korta ner tycker jag..
Speciellt då man kör utan underhållsglöd utan acktank för att snabba på uppstarten då det inte finns så stort värme lager i pannan..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
tierparn
Prima virke
Inlägg: 39
Blev medlem: ons 23 mar, 2005 15:57
Ort: Tierp Mitt i mellan Uppsala o Gävle

Inlägg av tierparn »

Vet du vad som händer vid dom olika faserna? Ska ringa Thermia på måndag så att man vet vad som händer i brännaren.
Trio 330 med en Thermia BeQuem 15 D 7 meter skruv med 2st 90 graders böjar och 8 kubik bulkföråd.
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Hmm hur många steg va de :roll:

(1k) fram matning av pellets

(5k) tändning

(6k) Står still för att få en glödbädd

(7k) Fläkten går i gång o den matar pellets i korta intervaller

Sen är det väl drifts läget (full fart)

Har för mej att de är dessa steg.. :? Måste kolla nästa gång den går :oops:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar