Stenar och rep i stora enso pellets

Skriv svar
kulert
Späd planta
Inlägg: 5
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 01:22

Stenar och rep i stora enso pellets

Inlägg av kulert »

Har eldat 1 pall stora pellets utan problem men så för en vecka sen så upptäckte jag stenbitar och snören i pelletsen är detta normalt med stora pellets ?Jag har eldat med pellets i 7 år och aldrig hittat något i den pelletsen..Det har varit både Balt och svensk men aldrig med sådana tillsatser!
Har varit i kontakt med Stora och fått rabatt på nästa leverans.
Senast redigerad av kulert den mån 06 feb, 2012 13:05, redigerad totalt 1 gånger.
Biona 2000 nr 316, Nibe pellux, 500l actank med solslinga och 9m2 solfångare till våren 06
Becker
Energiprofet!
Inlägg: 401
Blev medlem: fre 09 sep, 2005 23:11
Ort: Från Dalarna bor i Järbo

Re: Stenar och rep i stora enso pellets

Inlägg av Becker »

Jag har eldat ganska många pallar av Stora Enso.
Och jag har inte haft något annat än pellets i säckarna.
Biomatic 20+, ombyggd till kedjedriften. Thermias shuntstyrning med inne- och utegivare, 300L förråd, och Tigex 25 draglucka. Småsäck Byggmax 16kg. Altbergsaskfälla.
Huset är i två plan, 137kvm + källare. Byggt 1929.
DavidU
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: mån 16 okt, 2006 00:07
Ort: Malmö

Re: Stenar och rep i stora enso pellets

Inlägg av DavidU »

Har också tuggat igenom många pallar SE, cirka 20 pallar, men aldrig med de tillsatser du nämner.
Självklart kan man ha otur och få med ngt skit?

Jag tycker dock att SE fungerar bra. Det jag har märkt är att förra leveransen, från 2010, var något bättre än denna senaste som jag fick i september 2011. Denna senaste dammar betydligt mer och har en hel del spån i sig.
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Checker
Fröträd
Inlägg: 79
Blev medlem: tor 25 jan, 2007 20:12
Ort: Arvika

Re: Stenar och rep i stora enso pellets

Inlägg av Checker »

Jo jag har fått med en bult i pelletsen. Låste hela internskruven så var ett helsike att få loss:(
Ecotec Bioline 20 -10, Thermia Biomatic -01 , TAC shuntstyrning, dragbegränsare KW Z 150.
Ante_K
Späd planta
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 04 mar, 2009 20:08

Re: Stenar och rep i stora enso pellets

Inlägg av Ante_K »

Jag har eldat med Stora Enso i tre år och aldrig fått något konstigt med i min pellets. Dammar gör väl all pellets. Kör med Viking Bio och CTC1100 Panna och denna pellets lämnar minst aska ifrån sej. Mycket nöjd.
CTC 1100 Ekonomi med Viking Bio Pelletsbrännare-05
singelstring
Entusiast!
Inlägg: 137
Blev medlem: mån 03 jul, 2006 23:18
Ort: Karlstad

Re: Stenar och rep i stora enso pellets

Inlägg av singelstring »

Kulert: Har du reklamerat att du fått stenar och rep i pelletsen? Om du inte har gjort det så gör de. De vill gärna ha feedback om det inte är nåt som det ska.
Janfire Intergral, NH med externskruv, K-silon förråd igångkörd 060601. Bor i Karlstad i hus 146 m2, byggt 1962, NÖJD, har inga kontakter i pelletsbranchen
Skriv svar