Smålandspellets

Skriv svar
OPEC
Lärjunge!
Inlägg: 326
Blev medlem: tor 04 jan, 2007 20:07
Ort: KRONOBERG SMÅLAND
Kontakt:

Smålandspellets

Inlägg av OPEC »

Tjena,

Jag lade just idag in en beställning av fyra pall smålandspellets.
Jag ser lite blandade synpunkter här på forumet avssende deras kvalitet.
Hur ser det ut just nu? Bra eller anus?
Jag har nästan bara kört Agrol tidigare, med några mindre omgångar av både
SE och Rindi, allt har funkat ganska bra.
Jag undrar bara om jag gjort bort mig.
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
OPEC
Lärjunge!
Inlägg: 326
Blev medlem: tor 04 jan, 2007 20:07
Ort: KRONOBERG SMÅLAND
Kontakt:

Re: Smålandspellets

Inlägg av OPEC »

Har precis fått in de pallarna jag beställde i pannrummet och hällt upp några säckar. Det ser riktigt bra ut, Ljusa och hårda. De verkar hålla sig mellan 5-20mm långa. Inget spån värt att notera. :D
Enligt trycket på säckarna så är det gjorda i Korsberga, vilket det även stod på lastbilen. Nu får det bara gå någon vecka så vet jag även hur de brinner. Ett minus förresten, två av säckarna var lite dåligt svetsade och gick upp en bit i ena hörnet när jag flyttade in dem.
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
OPEC
Lärjunge!
Inlägg: 326
Blev medlem: tor 04 jan, 2007 20:07
Ort: KRONOBERG SMÅLAND
Kontakt:

Re: Smålandspellets

Inlägg av OPEC »

Nu brinner det. Fick öka på matningen en liten smula. Troligen eftersom medellängden på dessa är ca 1cm längre än på mina förra Agrol pellets. Så här långt ser allt bra ut.
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
Användarens profilbild
Brynäs
Energiprofet!
Inlägg: 606
Blev medlem: mån 19 nov, 2007 21:04
Ort: Gnosjö

Re: Smålandspellets

Inlägg av Brynäs »

Jag körde med Smålandspellets tills dem kursade och var väldigt nöjd både med pellets och bemötande.
Nu är det Laxå som har tagit över om jag inte har helt fel.
Har bara positivt att säga om Smålandspellets även om jag inte köper av de längre.
CTC 265B-1967 Bequem 20D nöjd Rookie!!
1 1/2 plan 118m2+68m2 källare
OPEC
Lärjunge!
Inlägg: 326
Blev medlem: tor 04 jan, 2007 20:07
Ort: KRONOBERG SMÅLAND
Kontakt:

Re: Smålandspellets

Inlägg av OPEC »

Jo, det verkar vara Laxå som äger dem. Eftar att nu all Agrol pellets tagit slut i mitt pannrum och endast smålandspelletsen eldats under ca 2 veckor måste jag säga att jag är mycket nöjd med bytet. Mycket homogenare i storlek och väldigt lite spån. Jag har hällt upp ca 20 säckar och inte sett något spån alls faktiskt. Dessa luktar dessutom betydligt trevligare än de gamla. Det är en lätt doft av sågat virke istället för den lite unkna och sura lukten som var förut. Priset var också bättre än hos Agrol även om skillnaden inte var astronomisk, men alltså lite billigare och ganska mycket bättre. :P
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
Skriv svar