Inkoppling av en UNO. *LÖST*

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Användarens profilbild
Stroker
Lärjunge!
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 02 jun, 2006 11:49
Ort: Arlöv (Malmö)

Inkoppling av en UNO. *LÖST*

Inlägg av Stroker »

Håller på att byta panna (suck* en vecka utan varmvatten nu på onsdag) och har köpt en begagnad UNO. Allt har fortskridit så långt att pannan ska för sista gången skjutas på plats för inkoppling av elen samt alla rören som ska lödas och skruvas O SEN SKA DET BADAS :).Nåväl-

Innan jag satte på toppen (plast-toppen alltså) såg jag en blå kabel som var lös. Jag har lokaliserat denna till den kabel som kommer från brännarens styrkort nummer 11 och i kontakten på pannan sitter där bara en gulgrön (25) som går till över magnetventilen på eldschemat samt en brun (25) som tydligen någonstans blir orange (27) och går in i tidreläet A 1. Sista kabeln då är den blåe (från brännarens styrkort nr 11) i en kontakt in i pannan och där blir 25. Den verkar inte ha kontakt med något eller fylla någon funktion så då ska väl denna bara ligga lös-- MEN VARFÖR DÅ i så fall?? verkar ju skruvat eller har det varit något som varit kopplat tidiagre eller för framtiden??

Bifogar elschema där röd stjärna visar kabeln som fysiskt sitter på vänstra sidan uppe på elhyllan tv om tryckluftstanken.
Bilagor
Elschema
Elschema
UNOAnv_SE_080521_Page_11.jpg (193.65 KiB) Visad 2119 gånger
Senast redigerad av Stroker den tis 22 nov, 2011 17:10, redigerad totalt 1 gånger.
Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
Användarens profilbild
Stroker
Lärjunge!
Inlägg: 273
Blev medlem: fre 02 jun, 2006 11:49
Ort: Arlöv (Malmö)

Re: Inkoppling av en UNO. Klart

Inlägg av Stroker »

Fick svar från Ariterm och det är så att kabeln inte ska sitta någonstans.. Så var den saken utredd.
Bionordic B16 GL brännare sedan 2006 i en TMW Attack 200 oljepanna och efter pannbyte till en begagnad UNO 2006:a från 2012. Dubbla Tigex 25,
Skriv svar