Snöslunga

Jonas O
Energiprofet!
Inlägg: 633
Blev medlem: tor 06 aug, 2009 22:50
Ort: Bit utanför Kalmar

Re: Snöslunga

Inlägg av Jonas O »

GoForIt Pellets skrev:Och nu verkar det ju vara dags att sätta in den för sommarförvaring.
Vad gör ni för åtgärder i samband med detta?

Tvätta av den.
Titta över dom rörliga delarna så det inte finns något onormalt slitage utan att det ser ut som det bör göra :)
Byta olja i motorn med.

Ge den en kram och tacka för vinterns jobb :)
Värme: VED, SOL + 9kW Elpatron!
Euronom Keramex 35 VED panna, KWZ150 dragbegr, Laddomat 21
Egenkonstruerad Solfångaranläggning
Egenkonstruerad TVA
Egenkonstruerad Acc tankar på ca 2,6m³
Hus byggt-65 Uppvärmd yta: 272m²
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Re: Snöslunga

Inlägg av André »

Gjorde en liten översyn av slungan då jag bytte rem i fredags, Fixade bla till så växlarna är som dom ska men säg den glödje som varar :(
Skottade 70 m2 garagetak idag där det va ca 1 meter snö så de blev ordentlig hög framför garageporten, Då kom jag på den lysande iden att låta sambon testa slungan för första gången vilket kanske inte va så smart, Hon körde i full fart rakt in i högen som va rätt hård vilket gjorde de blev stopp i slungan o innan hon släppte spakarna så hade remmen halvt nötts av innan den hoppade av..
De va den remmen de :twisted:
Tur att det funkade till nöds med den gamla så jag fick bort all snö så man får ut bilen iaf o sen beställa ny

Ska nu byta båda då drivremmen oxå va rätt kass samt byta olja o vänta tills det är bättre förusättningar för sambon att testa igen, Men hon tyckte de va kul så länge det fungerade :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar