Fläkthastighet A4

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Jössehäring
Fröträd
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 24 jul, 2005 20:48
Ort: Arvika

Fläkthastighet A4

Inlägg av Jössehäring »

Hej på er!

Har nu monterat in min nya, gröna, glänsande "State of the art"-brännare från Ecotec.

Min fråga är: Hur ändrar man fläkthastigheten. Ändras hastigheten automatiskt när man ökar skruvmatningen? Skulle gärna vilja ändra denna för att trimma brännaren något.

/Jössehäringen
Har haft en Ecotec A4 i en Euronom A25F, Bytt till FJÄRRVÄRME = Såååå bekvämt, saknar surret från brännaren dock, men gott att slippa sotaren. Fast det är ju klart, jag eldar ju fortfarande pellets på jobbet... och flis och olja och gas.
jimmy_
Gallringsobjekt
Inlägg: 25
Blev medlem: ons 16 feb, 2005 23:53
Ort: Köping

Inlägg av jimmy_ »

Fläkthastigheten trimmar installatören in i en annan meny än den som vi dödliga kommer in i :wink:
Ecotec A4 dockad på en Egor TE 71G från 1977
med en Tigex dragbegränsare
Jössehäring
Fröträd
Inlägg: 68
Blev medlem: sön 24 jul, 2005 20:48
Ort: Arvika

Inlägg av Jössehäring »

Ruttet!

Bara för att de har utvecklat brännaren med en ny PLC-styrning, vilket ju är jättebra, så behöver de ju inte låsa parametrar som kan vara bra att komma åt för oss vanliga dödliga. Luftmängd har man ju kunnat justera sedan Hedenhös på vanliga oljebrännare, varför skulle detta vara mer komplicerat. Det är bara ett trick för att återförsäljarna ska tjäna mera peningar.

"Det var bättre förr"
Har haft en Ecotec A4 i en Euronom A25F, Bytt till FJÄRRVÄRME = Såååå bekvämt, saknar surret från brännaren dock, men gott att slippa sotaren. Fast det är ju klart, jag eldar ju fortfarande pellets på jobbet... och flis och olja och gas.
Skriv svar