Någon som känner någon duktig installatör som kan göra dom nödvändiga mätningar samt justeringar för att garantier och drift skall bli optimal ?
I Östergötland, gärna så nära Mjölby som möjligt, men betalar gärna resa om de är värt det.
Anläggningen kommer installeras av mig.
Brännare Iwabo S1X.
Skullle någon på forumet ha kunskapen är jag öppen för förslag.
Det viktigaste är att ha en dragregulator innan man börjar trilla på systemet. Har du inte en väl dimensionerat sådan är det först på listan!
Sedan får du ha klart för dig att man egentligen ska ställa in brännaren för varje pall man kör igenom, detta då fabrikerna inte har perfekt pressning med identisk tryck hela tiden.
Oftast är det ingen större skillnad men det finns skillnad!
Med det sagt är det garanti-delen kvar och där kan du egentligen ta vilken ackrediterat installatör som helst som kan skriva på pappret, ska anläggningen fungera bra och stabilt får du nämligen vara förtrolig med den och kapabel att trilla den på plats om det går utför.
Det finns många trådar om hur man ställer förbränningen och alla går på att låta bli luften när den väl är ställd rätt och bara ändra på doseringen.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Tackar, drag regulator är inhandlad en KW något, skall passa perfekt i sotluckan. Har ny installerad rostfri slang i skorsten så hoppas att det går bra.
Tempen i skorsten är ju lätt att mäta.
Sedan får jag väl prova mig fram.