bondfångarturne igen

Skriv svar
Torsten
Pannrumstomte!
Inlägg: 1809
Blev medlem: sön 03 dec, 2006 00:33

bondfångarturne igen

Inlägg av Torsten »

Som varje år kommer också nu ett gäng kulturstarka personer och vill asfaltera och lägga sten. Vanligtvis från Irland men i år rapporteras också arabeska efterföljare.
Fantastiskt hur lättlurade svenskar kan vara egentligen.
Fastän pensionärer och arbetslösa ställer upp och bekostar de dyra ROT bidragen med sin extraskatt så väljer folk den här lösningen i stället. Kan det vara för att det är spännande?
Västsverige, Uppland, Gävle, Hedemora verkar ha drabbats hittills.
http://www.viivilla.se/Forum/hantverkar ... 29703.aspx
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Inlägg av bergatorparen »

Svenskens snålhet är välkänd över hela klotet, så att charlataner kommer hit för att erbjuda "billigt" det inhemska företag offererar dyrt, är föga förvånande. För några år sedan såg jag det "arbete" dessa gör på ett engelskt program. Så britterna, även de snåla, hemsökas med av "asfaltläggare" och "plattsättare" - eller kanske vi borde säga "plattenslagere"? Emellanåt är jag nästan tacksam för att jag är på gränsen att vara fattig så jag slipper sådana - hrm - "erbjudanden"
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

För två år sedan var de på min granne och ville lägga om hans infart och även en uteplats,av någon anledning frågar han oftast alltid mig om råd...jag sade till han att inte ha någonting med dem att göra.
Tyvärr hade han vid det skedet redan bett dem mäta och räkna ut en offert,när de dagen efter kom med en offert sa min granne "Nej tack" på ett vänligt men bestämt sätt.

Då kom den sanna affärspolicyn fram...de ville ha betalt för tiden de hade lagt på mätning och de började uppträda hotfullt. :shock: :shock:

Som tur var jag hemma och grannen hämtade mig,irländare är inga mesar,har fajtats med dem förr och de tål hur mycket stryk som helst...tur är att man har kvar fysiken från styrkelyftar/ bodybuildnings tiden, jag gick stenhårt på och satsade allt på ett kort! Arga blicken och adrenalin fick dem på flykt.

De kör med maffia och hot taktik,kan tänka mig att de väljer ut sina offer väl.

Mitt råd, oavsätt land på dessa skojare, är NEJ TACK!

Mvh//Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Skriv svar