Reservdelsproblem...

Skriv svar
Hemihead
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 23 feb, 2011 19:26
Ort: Mariestad

Reservdelsproblem...

Inlägg av Hemihead »

God afton!

Väldigt ny här på forumet så jag tänkte skrapa lite med foten och ställa en försynt fråga. I mitt hus står det en pelletskamin av märket HTE Bionova. Den såldes även under namnet Iwabo Bionova ett tag om inte Google lurar mig fullständigt. Nu till problemet, detta italienska åbäke har nu börjat krångla, lagerna i rökgasfläkten tjuter värre än en osalig ande och därför så behöver fläkten renoveras, alternativt bytas ut. Dock kammar jag noll när det kommer till att hitta reservdelar så jag tänkte fråga om det finnes någon här som har tips på vart man kan vända sig för att få tag på delar?
Why be normal?
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Inlägg av Taxen »

Kan du prova med att smörja lager med symaskinsolja?
Kanske du kan hitta lager på clas olson,som en del har gjort till sina brännare.
OM det är lager som är slut.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Hemihead
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 23 feb, 2011 19:26
Ort: Mariestad

Inlägg av Hemihead »

Lagerproblemet löste sig till slut, fick isär motorn och konstaterade att det var standardlager i den. Så om någon annan förvirrad själ behöver informationen kan jag meddela att lagerna heter 608 2Z C3. Finns på dom flesta järnaffärer.
Why be normal?
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2641
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Inlägg av rod02 »

Beskriv gärna (bilder) hur du gjorde. Jag har ännu inte sett det inre lagret.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Skriv svar