misslyckad start - värmebaronen

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
3pac
Ungskog
Inlägg: 14
Blev medlem: lör 11 dec, 2010 19:23

Inlägg av 3pac »

ja jag för pröva at ringa till värmebaronen, vis jag inte för löst problemet...

GoForIt Pellets hur löst du problemet? for vis jag titta in av hålet hvor fotomotsstånd kan jag se det brinner
jonathanW
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 30 okt, 2023 08:03

Re:

Inlägg av jonathanW »

Joones skrev: lör 11 dec, 2010 22:56 Fotomotståndet verkar ju fungera som det ska eftersom det reagerar på ljuset i pannrummet. Där emot verkar det inte "se" lågan från pelletsen.

Kan det vara så att det kommit något emellan då du monterade det nya brännarröret. Kankse har isoleringsplattan som sitter mellan brännaren och gaveln hamnat fel så att det täcker hålet för fotomotståndet.

När jag bytte mitt brännarrör fick jag med en instruktion som sa att ett större hål skulle tas upp i isoleringen vid monteringen. Hålkonfigurationen är inte identisk på gamla och nya gaveln.

Om du missat det eller monterat isoleringsplattan fel kanske fläkten ej kan blåsa som den ska.

Kolla så att isoleringsplattan är korrekt monterad och att det finns hål för fotomotståndet.
Det var precis det här som vår brännare råkade ut för när en kille var förbi och skulle installera ett nytt inre brännarrör. Han satte isoleringsplattorna fel så att fotomotståndet inte såg lågan.
Skriv svar