Thermia Supervision

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Thermia Supervision

Inlägg av Patrik »

Hej

Någon som har detta installerat och kan beskriva lite fördelar, hur det fungerar & hur det kopplas in (adsl, modem ??) :roll: :?:

Då jag har beställt en 15d så e de ju roligt att kunna använda alla funktioner :)
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
Joachim A
Energiprofet!
Inlägg: 427
Blev medlem: lör 04 jun, 2005 13:11
Ort: Huskvarna

Hjsan

Inlägg av Joachim A »

Supervision har dom nog lagt ner mer eller mindre det är nog Thermia online som gäller nu går över gsm nätet via GPRS.

Produktblad
http://www.thermia.se/docroot/svenska/s ... _id467.pdf

Manual
http://www.thermia.se/docroot/svenska/s ... _id455.pdf
Thermia Biomatic 20+
Patrik
Energiprofet!
Inlägg: 580
Blev medlem: tor 11 nov, 2004 11:07
Ort: Bohuslän/Tanum
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Vilken spännig avatar bild du har, blir ju lite avis :cry:

Vet du vad det kostar thermia online paketet alltså?
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

ABSO skrev tidigare att thermia online gick på 2500:- inkl moms första året sedan 600:-/år.. viewtopic.php?t=721
Såg att forco tog 3900:- för det..
http://www.forco.se/energi/index1.htm
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Joachim A
Energiprofet!
Inlägg: 427
Blev medlem: lör 04 jun, 2005 13:11
Ort: Huskvarna

Inlägg av Joachim A »

Kollade upp det för ett tag sedan och jag tror han sa 3500:- pluss abonemang tyckte det lät lite dyrt,
så jag håller på att försöka få tag i ett supervision kort för jag tänkte att det vore fränt att koppla ihop pannan med en Pc o webkamera i bulkförådet o länka det till en hemsida i realtid men det är inte det lättaste att få tag i ett sådant kort har jag märkt :cry:
Thermia Biomatic 20+
André
King Pinne!!!!!
Inlägg: 7173
Blev medlem: tor 09 dec, 2004 18:25
Ort: Bygdeå 4 mil norr om Umeå
Kontakt:

Inlägg av André »

Joachim A skrev:Kollade upp det för ett tag sedan och jag tror han sa 3500:- pluss abonemang tyckte det lät lite dyrt,
så jag håller på att försöka få tag i ett supervision kort för jag tänkte att det vore fränt att koppla ihop pannan med en Pc o webkamera i bulkförådet o länka det till en hemsida i realtid men det är inte det lättaste att få tag i ett sådant kort har jag märkt :cry:
Man ska nog ha anläggningen på distans el va borta mycke o länge för att de ska va värt pengarna.. :?
Så supervision går inte få tag på längre??
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar