Hur nöjd om Ulma

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
colig
Gallringsobjekt
Inlägg: 28
Blev medlem: fre 07 maj, 2010 14:21
Ort: Stockholm

Hur nöjd om Ulma

Inlägg av colig »

Är du/ni nöjd om fördelar och nackdelar på Ulma 2000 TC?
jan004
Gallringsobjekt
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 14 dec, 2008 12:39
Ort: ÖRBY

Hur nöjd med Ulma

Inlägg av jan004 »

Mycket nöjd, men det ska man väl vara efter endast ett års perfekt drift utan några problem.
Ulmabrännare i Ulma-panna, Derome-pellets bulk, som sugs från förråd Mafa Villa till dygnsförråd Ulma Air Move.
Användarens profilbild
kegu
Entusiast!
Inlägg: 131
Blev medlem: tor 23 nov, 2006 22:50
Ort: Tranemo

Inlägg av kegu »

Jag har heller inget att klaga på efter 3,5 års drift.
Lite barnsjukdomar som täcktes av garantin. Annars har den gått som en klocka!
CtC 265B -74 Ulma 2000 i oljedelen matad från Mafa mini
anivision
Entusiast!
Inlägg: 127
Blev medlem: ons 19 mar, 2008 15:10
Ort: Tjörn

Inlägg av anivision »

Mycket nöjd!

Denna brännare tog effektivt död på myten att det skulle vara mer jobb och underhåll på en framåtbrinnande brännare.

Jag hade en ecotec A3 innan som fungerade bra i min gamla panna (CTC265) men som efter bytet till min nya panna bara innebar problem för mig. Jag var väldigt tveksam till en framåtbrinnande brännare då jag hört att man måste aska ur dom en gång i veckan typ, men detta kom på skam med Ulmabrännaren som har spaksotning inbyggd. I vintras när det var som kallast så sotade jag ur pannan knappt en gång i månaden och då fick brännaren sig en översyn, men det var inte mycket jag gjorde med den.

Nu efter två års användande så är det väl dags att ta isär den för en ordentlig rengörning :D

Det enda jag kan anmärka på är att stången till spaksotaren brinner av efter ett års användande (500:-) och det borde gå att hitta nån som kan tillverka sådana billigare.
Effecta 220C +Ulma 2000, mellanförråd och ett bulkförråd på ca 4 ton.
Huset byggt 1966 med 90kvm boyta +60kvm uppvärmd källare, orginal 2-glas...
Jag är bara en helt vanlig användare...
Skriv svar