Bioline 20 + lambda ?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
bamyl
Stor entusiast!

Bioline 20 + lambda ?

Inlägg av bamyl »

Hej .
Visst borde det vara bra att komplettera den med en lambda ?Någon som har erfarenheter och vet vad det kostar ?

Bamyl
  • Södermanlands Län, 250 m2
  • Ecotec Econom, Laddomat 21
  • Effecta 750BBS, Enrörssystem
Doc
Stor entusiast!

Inlägg av Doc »

Av din fråga att dömma går även du i pannbytartankar. Har du inte blivit less på ecotec? Har du fått ett "förmånligt" byteserbjudande miniQ/bioline20?
FD besviken Ecotec Econom eldare. Har eldat upp tre brännkammare, två inmatningsskruv, två keramikrör och ett roster
Nu Aritherm Biomatic+ 20 Ultralight, Effekta 750 BBS, Laddomat 21. MAFA villa 345-9, Mavac matning 45m från uthuset.
Schpermis
Fröträd

Inlägg av Schpermis »

Jag är också nyfiken på det där med lambdastyrningen på bioline20. Icecap kanske har något tips angående lambdan? Han kör ju visserligen med en annan brännare, men ändå...

Doc:
Innan du frågar mig också. Ja, jag har fått erbjudande om miniQ/bioline20.
Pelletseldare sedan hösten 2008 (endast vintereldare)
Econom med 500l ack
Lättbetongkåk från 1952, 105(uppvärmt)+175 kvm, orginal tvåglasfönster, dåliga dörrar och oisolerad vind under orginal tegelpannor.
Doc
Stor entusiast!

Inlägg av Doc »

Jag har också ett sådant erbjudande från förra året. Tycker dock inte alls att den är något vidare förmånligt för mig som kund. Jag ser ingen poäng i att ger ännu mer pengar till ett företag som om några år kommer på samma sätt att strunta i mina intressen om något krånglar.
FD besviken Ecotec Econom eldare. Har eldat upp tre brännkammare, två inmatningsskruv, två keramikrör och ett roster
Nu Aritherm Biomatic+ 20 Ultralight, Effekta 750 BBS, Laddomat 21. MAFA villa 345-9, Mavac matning 45m från uthuset.
bamyl
Stor entusiast!

Inlägg av bamyl »

Fick ett sådant erbjudande och nappade... Kände att jag inte hade råd att stå utan panna....men har inte haft tid att byta, gått mycket El i min Econom i vinter...
Dubbelmanteln ser ut som en amöba eller som en gelegodis som smält i solen.....
  • Södermanlands Län, 250 m2
  • Ecotec Econom, Laddomat 21
  • Effecta 750BBS, Enrörssystem
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Schpermis: nja... vad jag har för mig är det en LSM-11 sensor man kan montera och då jag pratade med Bosch (ska bygga en riktig bredbandssensor) sa de att LSM-11 sög hundpung till sånt.

Nu var det inte just dessa ord de använde men betydelsen var den samma fast orden hade slips och skjorta på.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Schpermis
Fröträd

Inlägg av Schpermis »

Se där. Du hade ju lite input att komma med åtminstone... :)
Av någon anledning var ditt namn det första jag kom att tänka på när jag kombinerade lambda med pellets...

Man ska inte snacka illa om att suga hundpung. Vänta bara tills forskningen har kommit lite längre, då kanske det visar sig att just suga hundpung har starka cancermotverkande egenskaper och kan skapa världsfred.

Och till sist. Glöm inte att ingen kan säga att bajs är äckligt förrän de har smakat. ;)
Pelletseldare sedan hösten 2008 (endast vintereldare)
Econom med 500l ack
Lättbetongkåk från 1952, 105(uppvärmt)+175 kvm, orginal tvåglasfönster, dåliga dörrar och oisolerad vind under orginal tegelpannor.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Ha ha :D

Jo, man ska aldrig säga aldrig...
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Skriv svar