Kretskort ecoflex?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Danielm71
Gallringsobjekt
Inlägg: 34
Blev medlem: mån 20 mar, 2006 18:54

Kretskort ecoflex?

Inlägg av Danielm71 »

Någon annan som har fått byta sitt kretskort på ecoflexen? Till slut la fläkten av vilket jag trodde var felet men det visade sig vara kretskortet och antagligen efter sommarens åskväder. Dock har den gått fram till nu. Tror att den kan ha gått lite fett ett tag också vilket ju kan ha att göra med kretskortet.
nissetib
Stor entusiast!
Inlägg: 223
Blev medlem: tor 09 feb, 2006 17:22
Ort: Skövde

Inlägg av nissetib »

Hur länge har Du haft Din Ecoflex?

Har inte hört om någon som bytt kretskort tidigare, men nån skall väl vara först, antar jag.

Min förra panna (Diom) var väldigt känslig för åskan. Från hösten -93 till hösten -05 så har jag bytt kretskort 3 gånger. Inte värre åskoväder än dom som varit så länge jag haft min Ecoflex. (senvintern -06)
Verkar som CTC:s grejor tål lite mer än Diom´s i alla fall.
CTC Ecoflex -06. Bulkförråd och Pellvac.
Användarens profilbild
Stugsittaren
Pannrumstomte!
Inlägg: 1184
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 14:20
Ort: Norra Sörmland

Inlägg av Stugsittaren »

Jag bor på landet med luftledningar fram till tomten. Datorns ADSL-modem brukar gå om man inte hinner dra ut dem vid åskväder men pannan har klarat sig i ett antal år nu trots nåra blixtträffar nära huset. (Modemet har ju även kontakt med teleledningarna så det kan drabbas från två håll.)

Jag lät lokala elbolaget installera ett blixtskydd i stolpen för x-tra skydd kostade ca 1800.
CTC Ecoflex som värmer ett 60-talshus på 100 m² sedan okt 2006. Ca 3 ton /år. En 5 meters rostfri schiedel-skorsten (120 mm+30 isolering). Tigex 25. Sotar panna + skorsten själv 3 ggr/år. Moderator
Skriv svar