Läge 3 är enbart att föredra om glödhållningstiden är "kort", alltså tiden mellan frånslag och nästa tillslag. Tiden bör vara under 30-45 minuter och gärna kortare innan man slår till läge 3.
Men den nyaste styrboxen är underhållseldning (UH-eldning) en automatisk funktion som man inte behöver bekymra sig om.
CTC 265 -70 och installation JanFire Flex-a
Re: CTC 265 -70 och installation JanFire Flex-a
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Är inte PK!
Har som sagt den "gamla-nya" styrboxen om jag tolkat allt rätt dvs en ratt med "4 lägen" (3 olika effekter dock). Med den nya boxen så menar du att den oavsett läge har UH? Hur knepigt är det att byta databoxen till den nya?
Jordvärme - 500m slang - IVT Greenline HE C9
Jag menar att den nyaste styrboxen automatisk avgör om det behövs UH-eldning eller inte.
Och bytet ska vara plug-and-play efter vad jag vet.
Och bytet ska vara plug-and-play efter vad jag vet.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
Är inte PK!
Är inte PK!
Tack! får kika på detta den dagen den ger upp. Trevlig helg på er alla!
Vaknade i fredags natt och det var tokvarmt inne. Har svårt att justera shunten då minsta lilla millimeter kan vara skillnaden på om helvetet smälter eller fryser jordskorpan till is...
Via en forummedlem som sålde en shuntautomatik så är detta nu löst. Har trixat dit en Thermomatic CBJ för att slippe springa och ändra om shunten! funkar kalas än så länge!
Via en forummedlem som sålde en shuntautomatik så är detta nu löst. Har trixat dit en Thermomatic CBJ för att slippe springa och ändra om shunten! funkar kalas än så länge!