Lite olja på vid lagret till fläkten skadar inte, Jag tog lite symaskinsolja för nått år sedna bara i förebyggande..
En sak som man oxå kan göra är att rengöra fläktvingarna från damm, Jag tog kompressorn men gör inte som kompisen som stack in munstycket i fläkten.. Den gick iof rikta hyfsat men låter mer än då den va ny..
Nää det är slussvingar du ska ha, Det är fyra lösa gummibitar medans det där är till nya matningen då de är kedjedrift..
Jag behövde inte byta utan klarade mej att vända dom efter ca 20 tons förbrukning, Har då kört 1,5 år så utan problem med inrykning
Här finns bild på sluss med slussvingar där dom även säljer o kostar 89:-/st o du behöver 4 st.
http://www.pelletsbilen.se/butiken/rese ... equem.html
Fläkt behöver du nog inte byta om den fungera..
Helt riktigt spaksotningen tar inte alla utan bara runda tuberna så de är bättre kanske att lägga pengarna på bra sotviskor, Blir alltid renare med viska o det ska göras med viska 1-2 ggr/år även om man har spaksotning..
Skruvröret skruvas ihop med korta skruver som knappt går igenom, Har själv 3 skruvar/skarv så de är lungt att skruva ihop bara du fixar korta skruvar på 3-4 mm (mina är ungefär de men mäta godstjockleken på röret)
Gör inget om dom kommer igenom 1 mm..
Sotlucka bör du nog ha en modell större, Hör med Olle45 här på forumet för han är född i en sådan
Viktigt att den inte är för liten för då fixar den inte jobbet..
Funkade eltändningen nu?
Annars fanns elspiralen hos
www.pelletsbilen.se
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd