Hej – Olle här
Med veckans inlägg.
12) Holger 03 feb kl 11:36
Varför skulle någon tycka synd om mig? Jag är ju nöjd med min brännare !
13) micke_932 03 feb kl 12:32
Vi inom livsmedelsbranschen och inom dagligvaruhandeln har redan fått känna på vad det innebär med EU och hur EU-direktiven numera styr vårt handlande.
Du kanske borde ta reda på vad CE-märkningen innebär innan du uttalar dig !
14) Erik 03 feb kl 16:19
Eftersom vissa trådar snabbt fylls med en massa oväsentligheter kan det vara en fördel att starta en ny när den gamla börjar bli lång, annars missar vi ju alla dom som inte orkar tugga sig igenom en jättelång tråd utan någon egentlig information.
Jag förstår nu varför du vill att denna tråden inte borde finnas – den motverkar väl ditt syfte !
Håller faktiskt med dig om att extrapoleringen kanske inte ger hela sanningen men mer än dom 14 som finns i min bygd är det i alla fall, det vet jag med säkerhet.
Visst har jag en brännare och kanske kan jag också ta ett foto eller två på den när jag får tid. Tror du någon mer än du skulle vilja se bilder på min brännare?
15) Erik 03 feb kl 16:37
1:a raden var svaret på din fråga.
2:a raden var ett tips till information för den intresserade.
Men nu förstår jag lite bättre vad som händer och var du förmodligen jobbar, antingen på SP eller hos någon av dom många brännartillverkarna. Hur kan du annars ha så god information kring kommande regler.
Ingen annan än SP kan väl komma med ett så underligt uttalande som att den gamla S-märkningen skulle komma tillbaka ???
Vi inom dagligvarubranschen känner väl till den konkurrenshöjning som EU och EU-direktiven medför och om jag jobbade på SP så skulle jag också vara orolig !
16) Icecap 03 feb kl 18:19
1:a delen: Ingen jag har med att göra!
2:a delen: Hur det var gjort vet jag inte men jag fick lämna en mängd uppgifter om fastigheten, pannan mm så jag antog att det var detta dom använde sig av.
17) Ved Profilen 03 feb kl 18:41
Det är ju ett fritt land så valet är fritt !
18 ) Karla1 03 feb kl 19:21
Låter rimligt men annars ingen åsikt !
19)
Ingen åsikt men det låter rimligt.
20) lennart Wiklund 03 feb kl 21:52
Ledsen men jag förstår inte riktigt vad du menar men att du aldrig stött på SB15 är ju kristallklart.
21) Ved Profilen 03 feb kl 22:15
Intressant!
Min sotare sa att dom papper jag fick med var helt ok och när han sen kommer ock sotar brukar han tycka att det ser ovanligt rent och bra ut.
Kan sotare verkligen vara så olika eller far du med osanning?
Du har tydligen aldrig heller stött på SB15 i verkligheten !!!
Skulle vara intressant att höra något direkt från Länsförsäkringar, lutar nog åt att också detta påstående är osant.
Men du arbetar väl med andra fabrikat så du har ju mycket att förlora på enklare och billigare lösningar !
22) Juggernaut 03 feb kl 22:16
Hur dom gjorde vet jag inte – tyvärr – med det fungerade !
23) Ved Profilen 03 feb kl 22:20
Ingen ytterligare kommentar !
24) Stugsittaren 04 feb kl 09:10
Bäste ”XX”
Kan man kanske tänka sig men det råkar faktiskt vara så att du missat min punkt, punkten 4: En nöjd kund !
Kanske jag inte skulle gått på så starkt men jag tyckte det hela gick till överdrift. Väl underbyggda synpunkter tar jag gärna till mig liksom ordentligt formulerade inlägg, såsom ditt, men rena påhopp förbehåller jag mig rätten att ”hoppa tillbaka” på. Varför skulle jag vara kritisk mot en anläggning som fungerar alldeles utmärkt både hos mig och hos många andra, se mitt ursprungliga inlägg. Viss kan jag väl hålla med om det där med arn men det är inget jag egentligen har med att göra och dessutom har jag ingen riktig information om det.
Inom dagligvaruhandeln ser vi ibland extrema personer som vill byta eller lämna tillbaka dom mest underliga saker, från mögliga bröd till använda underkläder, så ingenting förvånar mig längre.
Enligt min sotarmästare så är min anläggning minst lika säker som alla andra så jag är inte det minsta orolig !
25) Ved Profilen 04 feb kl 20:41
HÄR ÄR JAG !!!
Jag har inte all tid i världen att lägga på detta men en gång i veckan ska jag försöka komma tillbaka.
26) Joggernaut 05 feb kl 05:03
PAJKASTNING !!!
27) Erik 05 feb kl 11:52
Du kan i alla fall göra detta på arbetstid !
28 ) Erik 05 feb kl 12:00
Eftersom du jobbar på SP så vet du säkert !
29) Paddington 05 feb kl 12:04
HÄR ÄR JAG !
30) Grimreaper 05 feb kl 12:05
Inget jag har med att göra.
Varför kontaktar du inte företaget, kanske kan du få jobb där med att göra om deras hemsida.
31) Joggernaut 05 feb kl 19:00
Som jag förstår det så har du HELT RÄTT !
32) André 05 feb kl 19:11
Se punkten 30 ovan – sök jobb där !
33) Icecap 05 feb kl 19:40
Är det verkligen tillverkaren som säljer den? Så har inte jag förstått det men det är ju klart, jag har ju bara handlat där så vad vet jag.
34) Grimreaper 05 feb kl 19:51
Pajkastning !
35) Juggernaut 05 feb kl 20:34
Ingen aning !
36) Erik 05 feb kl 21:00
Kanske ändrar jag mig – du jobbar nog hos en av brännartillverkarna !
37) TJ 05 feb kl 21:18
STORT TACK FÖR ETT SERIÖST INLÄGG !!!
Jag tror att dom gärna tar emot konstruktiv information på deras e-post.
38 ) notti 05 feb kl 22:31
Ingen aning med STORT TACK FÖR ETT SERIÖST INLÄGG !!!
39) Voxac30 06 feb kl 07:44
Lustigkurre ?
40) ub 06 feb kl 16:47
Varför inte ?
41) Ved Profilen 06 feb kl 18:17
HÄR ÄR JAG !
42) micke_932 06 feb kl 18:43
Ingen åsikt
43) Erik 06 feb kl 23:28
Alla har inte möjlighet att som du skriva inlägg på arbetstid så därför blir det inte så ofta som jag skulle önska, en gång i veckan eller så är mitt mål.
PAJKASTNINGEN undanbedes !
44) Joggernaut 07 feb kl 05:55
Återigen så har detta inget med mig att göra men du tycks inte heller ha sett en i verkligheten.
Att döma av dina kunskaper så jobbar väl du, som så många andra av dom som skrivit inlägg i denna tråden, med tillverkning och/eller försäljning av pelletsbrännare så jag förstår att du är orolig för den tuffa konkurrensen.
Från nu hoppas jag att pajkastningen är överstökad så vi kan komma vidare med fler seriösa inlägg.
Väl mött
Olle Svensson
Sverigebrännaren - vad är sant och vad är falskt ?
-
- Gallringsobjekt