Härlig söndag morgon med tempererat hus

. Tack Bergatorparen!!
Har bara kvar att flytta om den bruna + vita sladden så de hamnar i ursprungsläget igen. Då ska förhoppningsvis shunten/shuntarmen gå åt rätt håll.
Den här temperaturinställningen fick det bli, just nu (vilket gav perfekt värme ut på elementen):
Då skickades det ut strax över 30 grader på elementen vilket kändes komfortabelt:
Efter att ha sänkt den önskade rumstemperaturen från 20 till 18, jobbade sig shuntarmen mot vänster = alltså mot 10:an på skalan, eftersom den går baklänges = omvänt alltså

:
När den skickade ut 35 grader blev det jättevarmt på elementen så det var skönt med sänkning inför natten.
När det är som kallast på vintern skickar vi som mest ut strax över 40 på elementen och då kan man, faktiskt!, även ha shorts

. Så med andra ord närmar vi oss shortssäsongen

.
En del tror knappt på detta med att "bara" skicka ut 40-42 på elementen när det är -25-30 ute. Det gjorde t.ex. inte säljaren av huset för 10 år sedan. För han/de behövde dra på 60 vid samma utetemperatur.
Men, som jag då fick visa honom; efter att ha tagit hit en isoleringsfirma som sprutade 45 cm lösull på vinden så stannar ju värmen kvar betydligt längre i huset. Låt vara att värmen gärna samlar sig högt upp mot taket men det finns ändå tillräckligt i "folknivå" för att skapa rejäl värme. Lite trist är att det kan vara lite väl svalt på golvet men det är ju inga större problem.
----------------
Så... återigen Tack Bergatorparen!! Du får ett PM så jag vet var jag ska skicka blomsterkvasten som utlovat

Det är du värd alla gånger! Misstänker att du fått ett antal genom åren som du huserat här och hjälpt många?!
Nu ska jag ta och elda på en rejäl brasa med ved så tankarna kommer upp i temp ordentligt.
M V H
--->Nimo