Att det skulle gå nått golv el annat som tjuvdrar värme va de dummast jag hört då jag själv va med då vi stängde alla kranar mm så inget uttag skedde, Sen så va jag dit några eftermiddagar i rad då dom va på semester så det va definitivt inget uttag..
Visst kommer jag fortsätta va kompis med han i fortsättningen oxå o även om det skulle vara som du säger så är jag den förste att kunna stå för det vilket alla inte gör, Skulle va att han glömde att han gjort en förgrening på kulverten o direkt ut på nån golvvärme slinga då..

Nä du de är bara så att de inte är bättre, Vore det vvx som han köpt av dej som det vore fel på så borde väl kretsen i solfångarna ändå komma upp i temp om ingen överföring skedde..
För nog bör väl 60 rör ändå klara att värma solkretsen till över 100° iaf om inte värmen överförs vidare för det är då få kan jag lova som har färre meter rör från panelerna till vvx, Även om man räknar in dom 7 metrarna kulvert som är betydligt bättre isolerad än några rör från paneler i övriga anläggningar...
Sen om det inte funkar med solfångare med 60 rör till en tank på 500 l med beredare o 60 mm isolering o plattvärmeväxlare så är det fan bedrägeri av säljaren om han inte säger att det inte går pga av förlusterna..