Där har du nog problemet, om Slussen blir det minsta sliten går de inte ha så lång tid på glödhållning..T16_AeRo skrev:Pannan är tydligen inställd på Glödhållning tid: 120min enligt ett gammalt inlägg jag gjort här på forumet. Fick då även rådet att öka tankdiffvärdet och stänga av glödhållningen helt. Har dock inte vågat prova detta
Såå.. ska jag stänga av denna funktion och enbart låta pannan göra kallstarter,och se om det funkar bättre. Eller är det dumt..?
Har fått för mig att pannan stannar oftare vid blåsigt väder.. men svårt att säga
Jag kör 90 min med ny sluss och om det blir nämnt problem ändrar jag omg till 75 min och det gick bra även fast alla slussvingar va av, så minska tiden till 75 min så kommer det fungera

När du kör tankdiff går den bara på läge hög och kallstart är bara om du kör på sommaren för vv så fortsätt med underhållsglöd.