Brynäs skrev:
Bara för man jobbar inom en bransch behöver det inte betyda att man inte får utrycka sina åsikter om vissa prudukter som tillverkas.
Jobbar man inom typ Volvo så behöver man inte tycka att den är den bästa produkten på marknaden man har väl rätt att säga vad man vill och tycka vad man vill utan att någon ska peka finger på en p g a sina åsikter.
Sen om jag vill köpa den produkten är ju min ensak och berör ingen annan.
Det är faktiskt brottsligt att tala illa om sin arbetsgivares produkter/tjänster.
Kul!!
Visa mig den paragrafen i svenska brottsbalken.
Kritik har man rätt att föra fram även till arbetsgivare om de inte heter Adolf Hitler eller Stalin!!!!
Brynäs skrev:
Bara för man jobbar inom en bransch behöver det inte betyda att man inte får utrycka sina åsikter om vissa prudukter som tillverkas.
Jobbar man inom typ Volvo så behöver man inte tycka att den är den bästa produkten på marknaden man har väl rätt att säga vad man vill och tycka vad man vill utan att någon ska peka finger på en p g a sina åsikter.
Sen om jag vill köpa den produkten är ju min ensak och berör ingen annan.
Det är faktiskt brottsligt att tala illa om sin arbetsgivares produkter/tjänster.
Kul!!
Visa mig den paragrafen i svenska brottsbalken.
Kritik har man rätt att föra fram även till arbetsgivare om de inte heter Adolf Hitler eller Stalin!!!!
Visst har du rätt att framföra kritik till din arbetsgivare. Men du får inte framföra den kritiken till andra personer/företag. Nu pratar vi om företagets produkter. Inte arbetsgivaren. Det är ett av alla skäl en arbetsgivare har för att kunna kicka dig från jobbet. Är det riktigt grovt så kan det faktiskt gå ända till rättsliga åtgärder.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
Det finns många sorters verkningsgrad. Det jag menar är att jämfört med el-drift i samma panna, går det att få ut 95% (OK! 90-95%) av pelletsenergin (4,8 kWh/kg) i värme.
CTC 265B med Blueflame
125 kvadrat + varm källare, 1976
Byggsmén skrev:
Visst har du rätt att framföra kritik till din arbetsgivare. Men du får inte framföra den kritiken till andra personer/företag. Nu pratar vi om företagets produkter. Inte arbetsgivaren. Det är ett av alla skäl en arbetsgivare har för att kunna kicka dig från jobbet. Är det riktigt grovt så kan det faktiskt gå ända till rättsliga åtgärder.
Så om jag jobbar på ett företag som tex bygger bilar och eftersom jag jobbar där så vet jag att det "fuskas" med tex rostskyddet eftersom den polska varianten är billigare än den svenska och kommer garanterat börja rosta dagen efter garantitiden går ut så får inte jag berätta det för någon?
Byggsmén skrev:
Så om jag jobbar på ett företag som tex bygger bilar och eftersom jag jobbar där så vet jag att det "fuskas" med tex rostskyddet eftersom den polska varianten är billigare än den svenska och kommer garanterat börja rosta dagen efter garantitiden går ut så får inte jag berätta det för någon?
Det här var ett intressant sidospår. Jag har aldrig hört talas om att man inte får kritisera de produkter som tillverkas på det företag där man arbetar.
För att hålla sig till bilområdet:
Om jag jobbar på ett biltillverkande företag, får jag då inte köpa en bil av annat märke?
Om jag gör det så är det ju ett sätt att direkt kritisera arbetsgivarens produkter. Speciellt om jag påstår att bilarna som tillverkas på min arbetsplats inte är lika bra som den jag köpt....