Det är väl inte så konstigt att förbrukningen ökar med minskad matning av pellets när han inte har ändrat luftflödet, det måste ju bli ett rejält syreöverskott med sämre verkningsgrad som följd.André skrev:Frisse Frisén skrev:
Jo, det går att ställa ner effekten, men det sänker tyvärr tempen förvånansvärt lite och drifttiden ökar dramatiskt (se första inlägget)ser att jag inte förståt ditt första inlägg som jag svarat på där ja skrev att jag märkt samma sak.. Jag ser nu att du fått pricis motsat resultat mot vad jag fått..
![]()
![]()
Längre gång tider mindre förbrukning o detta kollade jag både med janfire´n o gammla pannan sen även med bionan med nya pannan o nu med bequemen.. Fick samma resultat med alla kombinationer..
Intrimningsfråga
Effecta Pellets 200 VVE + Pellx P21
-
- Entusiast!
Grejen är att jag inte vet hur mycket jag vågar sänka fläkthastigheten. Enligt manualen bör man inte ha den lägre än på 3 (på en skala från 0-10), och det var den hastigheten jag körde med under testet.olle67 skrev:Det är väl inte så konstigt att förbrukningen ökar med minskad matning av pellets när han inte har ändrat luftflödet, det måste ju bli ett rejält syreöverskott med sämre verkningsgrad som följd.André skrev:Frisse Frisén skrev:
Jo, det går att ställa ner effekten, men det sänker tyvärr tempen förvånansvärt lite och drifttiden ökar dramatiskt (se första inlägget)ser att jag inte förståt ditt första inlägg som jag svarat på där ja skrev att jag märkt samma sak.. Jag ser nu att du fått pricis motsat resultat mot vad jag fått..
![]()
![]()
Längre gång tider mindre förbrukning o detta kollade jag både med janfire´n o gammla pannan sen även med bionan med nya pannan o nu med bequemen.. Fick samma resultat med alla kombinationer..
CTC Total 1985 ¤ PellX P21 2005 ¤ Tigex draglucka