Inköpt bättre begagnad brännare, PX21. Lite bök med att få in den i min gamla Diom men det blev till att kapa bort övre luckan i oljedelen och docka in den där. Lite svårt att ställa in lågan eftersom jag inte kan se den så bra i pannan men det verkar ok på röken ur skorstenen och jag har drygt 90 grader en meter ner i skorstenspipan så någon kondens ska det nog inte bli heller. Inte hela världen med exakta inställningar just nu då det mest handlar om tappvarmvatten och inte så mycket radiatorvärme så bränneren kommer inte gå så mycket.
Sotaren var här i morse för den vanliga årliga sotnigen och han tyckte det såg bra ut, (och överöste mig med beröm över hur välskött pannan var invändigt).
Steg två i uppgraderingen blir en bättre begagnad panna, Nibe City eller CTC 1100 så får jag nog en panna som funkar bra med brännaren och dessutom en fullgod elpanna så man har en automatisk backup.
Längtar efter skatteåterbäringen.
Nu är det inte kul längre
-
- Ungskog
Nu är det lite roligare
Bostad: Enplanshus 118m2 med lika stor uppvärmd källare.
Panna: Diom DT20B (1974)
Brännare: KMP PX21 och veckoförråd
Kamin: Keddy 520P spiskassett.
Panna: Diom DT20B (1974)
Brännare: KMP PX21 och veckoförråd
Kamin: Keddy 520P spiskassett.
Re: Nu är det inte kul längre
Jag vet att denna tråd är riktigt gammal. Men jag har en fråga till petero1973. Du skrev att du fixat skruvarmotorn. Jag har fått problem med att min motor inte funkar på automatiken utan bara på när jag kör fram den manuellt. Är det något problem du råkade ut för och hur fixade du det i så fall?
Petero1973 har inte varit på forumet efter maj 2012 så du får hoppas att någon annan kan svara på din fråga. / Roli moderator
Petero1973 har inte varit på forumet efter maj 2012 så du får hoppas att någon annan kan svara på din fråga. / Roli moderator