Pellets från Byggmax
Jag tog hem en pall pellets från Byggmax igår. Lånade kärra och allt som allt tog det 35 min från att jag åkte hemifrån till att pelletsen var i källaren och kärran tillbakalämnad (jag bor mkt nära Byggmax ska jag väl tillägga). Mycket smidigt!
Man skulle kunna tro att lössäckar från Byggmax är ett dyrare komplement ifall det skulle knipa någon gång, men faktum är att jag inte kan hitta någon billigare pellets i mina trakter! Egendomligt!
Man skulle kunna tro att lössäckar från Byggmax är ett dyrare komplement ifall det skulle knipa någon gång, men faktum är att jag inte kan hitta någon billigare pellets i mina trakter! Egendomligt!
Värmebaronen Joker -00, Roslagsbrännaren -05, veckoförråd. 1½-plan med källare och 82kvm boarea.
Körde en pall från Byggmax ( egen kärra) i helgen, smidigt , fast jag har fler aktörer som ligger på samma prisnivå/avstånd.
Men ju fler destå bättre, då har man fler alternativ.
MVH// Dave
Men ju fler destå bättre, då har man fler alternativ.
MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
-
- Fröträd
-
- Fröträd
Visst spelar det roll vart man bor, men det verkar ofta som om man söderut och norrut
har större frihet än här runt mälardalen. Vida kör ju fyra pallar fraktfritt för 2100:- / pall
och dom levererar upp t.o.m. "mälardalen".
http://www.vida.se/?id=2132
Jag bor ~2,5 mil nordväst om Västerås, där närmaste återförsäljare finns, och jag fick det
hemkört, så 4mil nordöst borde inte vara någon omöjlighet kan man tycka.
//Magnus
har större frihet än här runt mälardalen. Vida kör ju fyra pallar fraktfritt för 2100:- / pall
och dom levererar upp t.o.m. "mälardalen".
http://www.vida.se/?id=2132
Jag bor ~2,5 mil nordväst om Västerås, där närmaste återförsäljare finns, och jag fick det
hemkört, så 4mil nordöst borde inte vara någon omöjlighet kan man tycka.
//Magnus
Stockhorvan levererar för 2080:-
Och då är pelletsen dubbelt så bra som Byxmax fuktiga samt mycket svängande kvalite
Beror nog helt på var man köper den, jag har köpt all min pellets på byggmax sedan dom började sälja och har fått bra pellets varje gång.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
-
- Prima virke
Jag har också köpt all min pellets från BYGGMAX sedan dom började sälja
och är helt nöjd.
Man kan ju undra vilken pellets lev. PSAB är involverad med ?
Edit: Direktcitering borttagen / Roli moderator
och är helt nöjd.
Man kan ju undra vilken pellets lev. PSAB är involverad med ?
Viking bio-06+Värmebaronen Combimax-90
Dragbegränsare TIGEX 25, Egentillverkat pelletsförråd (typ Mafa veckoförråd)
Psab
Har själv beställt en sändning stockhorva för eget bruk,Och låtit flera här på forumet vara med och boka på samma sändning för att vi skulle få full bil och självhämt pris, Om fler på forumet har bekymmer om det skriv gärna till mig direkt,Jag har själv inte tjänat en krona,Responsen har varit stor,Då de inte har någon åf här uppe, Håller med er övriga om att Vida har varit mycket bra
-
- Prima virke
Re: Psab

Det var inte menat som ett påhopp, snarare en liten undran.
Läste i dina tidigare inlägg att du haft problem med pellets från
Byggmax i Nyköping. Om dom inte kan hantera sin pellets så är väl
det deras interna problem. Varken övriga Byggmax eller Rindi ska
väl inte behöva klä skott för deras tabbar.
Byggmax i Västerås har sin pellets under tak.
Hoppas att du godtar min ursäkt och fortsätter att skriva på forumet om
dina erfarenheter och beställningar av pellets ihop med andra

Viking bio-06+Värmebaronen Combimax-90
Rindi
Jag har själv eldat Rindi ett helt år så jag vet hur de funkar, Men den har tyvär varit mycket ojämn, Vissa kanon fina och ljusa sedan smulig grådassig, Den sämre kom ju naturligt vis senare under vintern när efterfrågan ökade, Såg ej ut som samma tillverkare ens?????????