Kommer också att köpa den stora.. har för mig att installatörern sa nått om att den lilla var främst till Veckoförråd o liknande..
Att använda ett mellan förråd hade väll varit bra.. om det skulle krångla med Bulk grejen kan man skotta över i "veckoförrådet" eller köpa säck under tiden..
dock är det väll lite strul med det hela.. måste man ju gå ner o köra varje vecka över till det lilla förrådet.. eller så får man klura en massa och lösa det hela med att göra det automatiskt på någotvis..
bulk avlångt förråd. Problem?
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Viss rutin!!
Kan bara medd. att de ä inga problem med bequemen om de blir lite söndermald/spån i pelletsen.. Testade att ta sågspån o mata den med de va då inga problem.. Sen så är de inte heller några problem med en långskuv .. Va o tittade på en thermia anläggning som gått utan problem i 4 år med 24 metersskruv.. Thermia kör med samma spiral som den som va med bionan men plasthöljet är 75 mm tror ja de va.. Så de blir ett spel på nån cm mellan spiralen o höljet..
pga detta blir de inga smällar o den går inte heller lika tungt..
Jag får då inte söndermald pellets med min 5 metersskruv med 2 st intag..
Såg även att de bara tas pellets från ett uttag i gången.. Börjar med de som är längst ut på skruven när de blir slut där tas de ur nästa..
Kan bara medd. att de ä inga problem med bequemen om de blir lite söndermald/spån i pelletsen.. Testade att ta sågspån o mata den med de va då inga problem.. Sen så är de inte heller några problem med en långskuv .. Va o tittade på en thermia anläggning som gått utan problem i 4 år med 24 metersskruv.. Thermia kör med samma spiral som den som va med bionan men plasthöljet är 75 mm tror ja de va.. Så de blir ett spel på nån cm mellan spiralen o höljet..
pga detta blir de inga smällar o den går inte heller lika tungt..
Jag får då inte söndermald pellets med min 5 metersskruv med 2 st intag..
Såg även att de bara tas pellets från ett uttag i gången.. Börjar med de som är längst ut på skruven när de blir slut där tas de ur nästa..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd