varning! motorn smälte! förådet kunde ta eld-pellistore

stepside
Lärjunge!

Inlägg av stepside »

så då har man fått prata med en janfire service tekniker efter mycket om och men,återförsäljare finns det 1000tals men där får man inga vettiga svar bara öhhh. antagligen var det mitt fel då att den gick tungt och det för jag inte lät en installatör koppla in skruven ner i pelletslådan till brännaren för det var tydligen superviktigt.sen skulle givaren ställas in efter skruven osv.att den blivit så varm berodde på att den gick tungt men ändå snurra,jag fråga om det inte var för stor säkring i så fall,det var det inte jag hade rätt.men så här varmt får det ju inte bli tyckte jag,nej sa han-det hade aldrig hänt om jag haft installatör och så sa han att pelletskvaliten kunde bidra med till denna situation.detta hade hänt förr. jag kunde ta hit janfire gubben jag vet installerade från början å titta men han tog nog betalt för besväret och jag kommer ändå ingen vart med nåt för de har ryggen fri. återförsäljaren jag ringde först(nvs mora) sa,gamla grejer (ca 5 år) bit i det sura äpplet och köp nytt,garantin har ju gått ut ändå! och det spela ingen roll ändå för pelletsen var nästan helt omöjlig att få fyr på ändå så nån brand trodde han var omöjligt. ALLA NI SOM KÖPT BEGAGNAT TA EN FUNDERARE!!!!!!!!! mig slutade med brandlukt i hela huset,vädra med öppna fönster mitt i vintern,grinande rädd flickvän,oro,merjobb med att ösa ur förådet,vad ska jag med det till nu? ny janfire skit grejer motor för 4-6000kr som den kosta tydligen.
stepside
Lärjunge!

Inlägg av stepside »

...elektronik boxen borde med bytas ut sa de,gör man inte det är väl det med fel nästa gång=ryggen fri,vi sa ju att...
Skriv svar