Spelar ingen roll vem som gjort vad , huvudansvaret ligger ju på Janfire . Är grejerna för dåligt tilltagna eller fel på grejerna , är det ju upp till ledningen på Janfire att ta tag i det . Men det verkar ju inte hända mycket ? Bara att konstatera att jag tror det blir tufft för dom hos jänkarna . Tror knappt att dom godtar om det skulle bli sådana fel
Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Köper nog inte den förklaringen tyvärr , sköts det ordenligt mellan leverantörer och företaget , så lägger inte ena parten av utan förklaring .
Skälet till varför det blivit så kan man ju bara spekulera i . Kanske har behandlat dom som sina kunder ?? Bara en spekulation Syftar INTE
på ert företag , förmodar att du har någon anknytning till företaget du länkar till ?? Som jag tycker jättebra , tycker synd om Åf med som hamnar i kläm för det inträffade , alltså dom bra ÅF,arna . Vad händer dom stackare som kanske har garanti på sina brännare , vet inte hur det är med trådskaparen , spelar ju heller ingen roll igentligen . Men blir svaret , att ni får vänta minst en månad till ???
Wepe
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Jag måste säga att "firma" har tappat i värde i mina ögom iallafall varför lägger man inte ut lite info på hemsidan,men å andra sidan varför ska webmastern vara bättre en inköparen av material . En liten parantes de går att ladda ner manualen till flexen på vissa eldarsidor men inte från tillverkarens hemsida
Nej de krävs nog en ordentlig uppryckning annars så kan dom nog släcka lyset å gå hem ..
Lesol 3+ 15m2 1000l Soltank, Bionordic B16 med M3+ i en Albin effekt 225 -87 Logger2020 & Nu även RDDbuddy + Pellmon logger som körs på varsin RPi2.
Siemens LOGO 8. 3st Unipi med extra AO I/O +Relä I/O
Kan nog bara hålla med , dålig stil alltihop . Undrar om man har någon
garanti kvar efter det här
Wepe
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
här som har ett kretsschema på styrboxen för den måste ju gå att laga själv de é ju inte så mycke saker i den om nu inte den berömda processorn är slut men då borde ju boxen va stendöd
Lesol 3+ 15m2 1000l Soltank, Bionordic B16 med M3+ i en Albin effekt 225 -87 Logger2020 & Nu även RDDbuddy + Pellmon logger som körs på varsin RPi2.
Ring upp Janfire , säg till i växeln att du har problem som ingen ÅF kan svara på . Ja Ja jag vet ,det är inte roligt alls . Säg att du har ett elfel som
ingen ÅF kan svara på , att du vill tala med någon tekniker . Sedan försök få ett schema , eller tips vad det kan vara ?
Kan funka .
Wepe
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Tror du inte jag har provat Janfires växel é de någonstans man får den så kallade "kalla handen" så är de där
Vet om det , har även talat om det i tidigare inlägg ,
Man bir så himla arg , men jag har faktiskt lyckats någon gång .
Som jag nämde i en annan tråd måste väl vara billigare att sätta dit
en telefonsvarare , TAG KONTAKT MED EN ÅF . Där kunde de tjäna in
lite . Om de läser detta vore nästan värt en extra box till min NH eller
Menar ifall det blir nåt konstigt strul med dom boxarna med
Wepe
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
Att köra med en plc (s7 ex.) skulle ju inte vara riktigt ekonomiskt försvarbart
för en villabrännare. Däremot när de gäller större brännare för industrier mm.
Vad gäller framförhållningen med styrboxar och cpu:er till dessa kan vi ju kanske ha med i funderingarna
att volymerna för antalet sålda brännare ju ganska stadigt minskat de senaste åren.
Samtidigt har de ju lanserat NH med en annan styrbox..
Nibe City -02, Janfire Flex -a -03 och danfoss shuntautomatik.
170m2 tegelhus i 2plan + 80% uppvärmd källare
Bara för att de har lanserat en ny brännare så kan man ju inte bara skita i alla andra kunder som köpt tidigare .
Sedan så har jag inte tänkt å styra bara brännaren med s7án utan hela värmesystemet
Skillnaden mellan styrboxarna till NH och Flex-A är mycket stor fastän vissa delar är kopierat rakt av från Flex-A till NH'n.
Nackdelen med Flex-A boxen ur elektronisk synpunkt är att processorn inte är omprogrammerbar, vill en kund alltså ha en ändring blir det till att kasta originalprocessorn och bränna en ny och det har blivit en del versioner under åren.
NH'n är det bara att programmera in nytt program i, det tar 45 sekunder eller så och kan göras ett antal 1000 gånger.
Sedan är det också ett större antal års skillnad på de 2 brännare vilket ju borde avspegla sig i elektroniken.
Hade jag designat Flex-A boxen idag hade den sett mycket annorlunda ut på processor-sidan helt enkelt för att utvecklingen har gått så mycket framåt som den har.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Det är det jag har menat hela tiden , dålig framförhållning + lägga ner massa energi på nya grejer , inte hänga med i grejerna de sålt innan
och fortfarande säljer . Det här hade aldrig behövt hända anser jag . Vidare vad dom sagt till mig , så menar dom på att dom är lite större , att dom kan inte sitta och svara på frågor från slutkunden ?? Varför kan inte dom det när företag som är betydligt större kan det ?? Sådana här typ forum , struntar de fullkomligt i , är så trötta på dom sa en jag pratade med , då jag påpekade att det onekligen varit lite strul med produkterna .
Vidare menade dom på att den förlängda garantin i samband med service
inte fanns längre ?? Vilket några ÅF jag pratat med inte har en aning om . Finns flera brister i det företaget . Sedan som nämnts innan , taskig hemsida , som inte upplyser om värst mycket . Det är därför jag menar att det vore bättre att ha Eldkrafts sida klistrad som infosida om Janfire ?? Vad säger PELLE om det ?? eller MICKE ??
Wepe
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare
de vore läckert om janfire länkade till eldkrsfts-hemsida
Köpte en flex för skojs skull . Ska ta kontakt med lite personer jag känner
och se vad det är för superhemliga grejer som sitter i Ska ta det när det är läge för det . Synd för det är vettiga brännare annars .
Wepe
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Brännare