Tryckte själv in en TB-mini i min gamla duplomatpanna tills dess att jag hittar en bättre lösning. Lutar åt sol+pellets och det verkar bara bättre och bättre ju mer man kikar på det. Grannen kör sol+ el

Köp en tigersåg på rusta el jula för 300 så har du sparat in pengarna till ett bulkföråd...Albert skrev:CTC pannan tuffar o går, bara shunten i pannan som bråkar, trög och konstig, automatiken är paj så jag kör den manuellt.
Bra ide Manin, om det krisar kan jag göra så.
Väntar svar på offerter samt svar från Oljetankdemonteringsfirman
Kostade visst 4000, för tömmning,sanering, demontering och bortforsling.
Det är det värt att slippa hålla på med skiten
Måste va dyr arbetskraft i söder...anml skrev:Jag som du har en gammal oljepanna som inte är lönt att hålla liv i längre. Efter ha läst allt jag kommer över samt pratat med användare har jag bestämt mig för en Biomatic 20+. Denna tycker jag verkar enklast att handha och har kuliga finesser. Minimalt med problem verkar det att finnas, om man får tro användarna.
Nu kollar jag på offerterna som trillar in, de ligger mellan ca 70-80´med ett 300L plyfaförråd samt den stora motorn.
Om du kan köra en undermatad brännare i din panna så ä ju detta en bra ide.. Typ Bequem el Ecotec..Albert skrev:CTC pannan tuffar o går, bara shunten i pannan som bråkar, trög och konstig, automatiken är paj så jag kör den manuellt.
Bra ide Manin, om det krisar kan jag göra så.
Väntar svar på offerter samt svar från Oljetankdemonteringsfirman
Om man vill göra det själv med tigersåg och bära bort bitar.André skrev:Köp en tigersåg på rusta el jula för 300 så har du sparat in pengarna till ett bulkföråd...Albert skrev: Väntar svar på offerter samt svar från Oljetankdemonteringsfirman
Om du skall sats på en (ny) pelletsbrännare i befintlig panna börjar det bråska. Kan tänka mig att de är viss leveranstid på nya pelletsbrännare.Albert skrev: Och det finns ca 400L Olja kvar. Måste byta panna inom 2-3 veckor.
117 000 SEK. Då ingick inte pelletsbrännare. Ville kunna välja själv. Kanske blivit lurad lite? Men pannan skulle ju ändå bytas, den var helt slut. Så jag kollade massor med olika lösningar..... Men det känns som jag valde rätt. Montören har varit mycket mån om att allt ska fungera..ABSO skrev:Hur mycket har du betalat totalt för din anläggning?Professor Kalkyl skrev:DET ÄR EKONOMI I BIO-SOLEN