Så jag citerar mig själv så kanske O.S kan svara i denna tråden.

Det är uppenbarligen en person som vet att när trådar blir "långa" så är det smart att lyfta ämnet i en ny tråd.
Det var därför jag tyckte att man skulle låsa den andra, nya, tråden.
Vederbörande är alltså ingen nybörjare på att skriva/följa forum av olika slag.
Lite märkligt då att börja med så positiv kritik av sverigebrännaren.....
O.S. skrev:PS: Jag har försökt ta reda på hur många sverigebrännare som finns men den siffran vägrar de släppa men i min närhet känner jag till minst 13 villor med sverigebrännare så om mitt område i NV Skåne är representativt för landet så måste minst ett par tusen anläggningar finnas installerade. Med c:a 2 miljoner villor i landet blir det 1 promille = 0,1 % av alla landets villor. Eller ???
Knappast en korrekt extrapolering.
Endast på små orter känner man till så väl vad grannarna har för värmeutrustning, och har så många samma utrustning så är det normalt så att installatören är från orten.
Du kan väl berätta vilken ort det är?
Jag kom på en liten sak.
Olle Svensson skrev:Du har ju en brännare;Exempel: Citatet från Råd&Rön: Evil
"David Wiman är ordförande i Pellsam, Pelletsintressenters Samorganisation. Han suckar när Sverigebrännaren kommer på tal.
–Vi hör talas om den hela tiden. jag har inte sett den i verkligheten, men på bild. Den ser bedrövlig ut."
Jag frågar mig: Är det den gamla bilden från Kvällsposten 2005 han åsyftar, en defekt maskin där det ser ut som om nägon varit på den med en skärbrännare för att få den att se riktigt jäklig ut ?
kan inte du ta några nya foton i hög upplösning av brännaren, gärna detalj bilder och lägga ut. Question
Har du ingen egen möjlighet, så lovar jag att om du bara ber om hjälp här på sidan så fixar säkert någon det åt dig p.g.a allmän intresset.