pelletskalkylen.se - STÄNGD
-
- Stor entusiast!
- Kontakt:
Jag kör med Explorer 7 och hade inga som helst problem med att regga ett konto.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
Samma här, har prexis installera IE7 och testat att regga konto i min utvecklingsmiljö och det funkade utmärkt. Personen som hade problem måste haft lite otur, den finns en minimal chans att browsern cachar föregående verifieringskod istället för att visa den nya om man gör en reload på sidan.Byggsmén skrev:Jag kör med Explorer 7 och hade inga som helst problem med att regga ett konto.
1 chans på 100000 faktiskt... osannolikt men inte omöjligt.
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Full koll på förbrukningen med pelletskalkylen.se
-
- Lärjunge!
Hehe... nej... så sant. Kul att jämföra installationen av Firefox med installationen av IE7.Grimreaper skrev:ingenting är osannolikt när det gäller produkter från Microsoft..
Firefox: Installera. Starta Firefox. Klart.
IE7: Installera Windows Geniune Advantage eller vad det heter, validera windows, avaktivera virusskyddet (efter uppmaning från installationprogrammet), installera en drös uppdateringar till operativsystemet (görs visserligen automatiskt), Installera nya webläsaren, boota om. Upptäck att saker i operativsystemet nu beter sig annorlunda. T.ex. när jag startar mysql servern och apache i XAMPP lite så måste jag VARJE gång godkänna att de får starta.
Jaja... man får tycka vad man vill. Men personligen föredrar jag Firefox (+Adblock+Foxytunes+Noia Extreme).
Parca Binett -63, Värmebaronen Viking Bio -06, Oljefat som förråd, Tigerholm Tigex 25 draglucka
Lite info... Jag har jobbat en del på rapportgeneratorn och man kan nu ta ut rapporter uppdelade på månad, vecka eller per dag.
I och med att jag byggt om koden som fördelar förbrukningen mellan olika månader så kan något kilo och någon kilowatt timme byta månad på sidan Mätvärden nästa gång man rapporterar något men det beror bara på att jag avrundar lite annorlunda nu. Inget oroa sig för.
I och med att jag byggt om koden som fördelar förbrukningen mellan olika månader så kan något kilo och någon kilowatt timme byta månad på sidan Mätvärden nästa gång man rapporterar något men det beror bara på att jag avrundar lite annorlunda nu. Inget oroa sig för.

Lite mer info:
Diagram sidan är avvecklad och man kan nu välja vilka diagram man vill ha med när man tar upp rapporter. Fler diagram kommer att läggas till inom den närmaste tiden.
Diagram sidan är avvecklad och man kan nu välja vilka diagram man vill ha med när man tar upp rapporter. Fler diagram kommer att läggas till inom den närmaste tiden.
Nu kan man på inställningssidan välja en ort från temperatur.nu så fylls temperaturfältet automatiskt i när man skall registrera förbrukning.Ozcar skrev:Det skulle inte gå att importera temperatur från http://www.temperatur.nu/ automatiskt?
du måste första välja att du vill registrera temperatur. Annars göms allt som har med temperatur att göra.Ozcar skrev:Va bra men jag hittar inget på min inställningsida.
-
- Pannrumshärskare!
Problemet med ved är att det är svårare att mäta hur mycket ved man förbrukar. På tankestadiet så funderade jag på om det gick att göra den mer generell, t.ex. för biobränslen, rent allmänt, men kom fram till att är för krångligt, rent praktiskt när man eldar ved. Man kan ju knappast hålla på att väga veden innan man stoppar in den i pannan, eller mäta volymen.Andreas Hansson skrev:Riktigt fin sida det där pellets kakylen
Tänk om det fanns ett liknande för ved eldare.
Man skulle kuna fylla i när man eldar osv.
Vore inte dumt